• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee grafieken samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Ik wil op Excel twee grafieken samenvoegen, alleen dit lukt me niet. Het zijn allebei spreidingsdiagrammen en ik wil ze samenvoegen zodat ik de trendlijnen makkelijker met elkaar kan vergelijken. Ik heb de voor de hand liggende dingen al geprobeerd, namelijk twee keer de gegevens selecteren en er een grafiek van maken, maar dit lukt niet. Dit komt denk ik omdat de waarden op de x-as van elkaar verschillen. Zie de bijlage voor wat ik precies bedoel

Bekijk bijlage Grafieken.xlsx

Deze twee grafieken wil ik dus weergeven in 1 grafiek waarbij de trendlijnen van beide functies te zien is en hetzelfde is. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt!

Dit bedoel ik ja.

Zou je kunnen uitleggen hoe je dit precies doet want ik moet nog 8 andere grafieken samenvoegen

- Rechter muisklik in het tekengebied (het vlak waar je grafiek in afgebeeld staat)
- Kies dan de optie: gegevens selecteren
- Kies dan de optie: Toevoegen
- selecteer dan je X-waarden en je Y-waarden
- klik op OK
- klik op OK

Je punten staan er nu in de grafiek bij.
- Rechter muisknop op een van de "nieuwe" punten
- Kies dan de optie: Trendlijn toevoegen
- Kies dan de optie: Macht
- Zet een vinkje bij de optie: Vergelijking in grafiek weergeven
- klik op Sluiten

De legenda en vergelijkingen kan je naar eigen inzicht verplaatsen (slepen)

Wil je evt een secundaire Y-as, klik dan een van de punten aan die je op de 2e Y-as wil zien aan met de rechtermuisknop.
- Kies dan de optie: Gegevensreeks opmaken
- Bij: Opties voor reeks kan je dan de optie Secundaire as selecteren.
- klik op Sluiten en klaar is.....

Suc6
Koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan