twee harde schijven worden er drie

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hoi,

Ik heb in mijn pc twee harde schijven zitten. Windows heeft er echter drie van gemaakt waardoor de schijf waarop win XP is geinstalleerd niet groot genoeg meer is. hoe kan ik dit terug draaien. Ik zou dus graag die harde schijf weer als 1 willen want anders moet ik heel XP installeren op een andere HD en daar heb ik geen zin in.

Groetjes Angela

Nou windows zal niet uit zichzelf dit gedaan hebben hoor, je hebt net een Partition Magic gebruikt ofzo, is dit dan zomaar gebeurdt?
Als je Partiotion Magic zou hebben dan zou je in ieder geval dit kunnen herstellen zonder de boel opnieuw te moeten instaleren, helaas is dat vrijwel de enigste manier.
Anders moet je met Fdisk aan de gang of iets dergelijks maar dan moet je dus alles opnieuw doen.
Wat voor letter aanduidingen heb je als ik vragen mag?

letters HD's

Hoi,

Het is gekomen omdat de pc in eerste instantie maar een HD zag en die andere was automatisch gesplitst. De HD die gesplits is heeft de letters C en D. Ze zijn allebei 2 GB die andere HD is 10 GB en heeft de letter F

Als XP op C staat, dan kan je het alleen met PM doen wat jjw voorsteld.

groetjes speedtouch

Of te wel, c en d zijn officieel 1 schijf van maximaal 4gb en die andere is een tweede schijf van 10gb, tja inderdaad alleen maar te verhelpen met Partion Magic, helaas geen gratis programma, mischien dat een vriend of vriendin dit voor je heeft.
Met dit programma kun je dus van 2 Partitie (zoals dat heet) 1 maken zonder de bestands indeling en de software te beschadigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan