twee html forms door elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal,

ik heb een pagina met een foreach lus waarmee ik meerdere rijen (van een tabel) maak. In elke rij appart een form. Maar nu wil ik bij elke rij een checkbox maken die toebehoren aan een groter form. Een versimpelde code ziet er zo uit:

PHP:
<form action='' method='POST'>
<input type='hidden' name='do' value='checkboxes'>
<table>
<?php
foreach($contents as $key => $value){
    echo "<tr>
               <td><input type='checkbox' name='checker' value='".$key."' /></td>
               <td><form action='' method='POST'>
                           <input type='hidden' name='do' value='rowbutton' />
                           <input type='hidden' name='row' value='".$key."' />
                           <input type='submit' value='click the row' />
                       </form>
                </td> 
             </tr>";

}
?>
</table>
<input type='submit' value='deze boxes' />
</form>

dit werkt niet omdat de form van elke rij in het algemene form staat, hoe kan ik het wel doen?

mvg. Ecross

Wat is de functie van de forms in het form?

Als het is om meerdere items in 1x te kunnen verwijderen is dat redelijk onnodig.
Dat kun je ook gewoon met 1 form oplossen.

Kwestie van de checkbox als array noteren (Zie deze vraag: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610152)

bedankt voor he reactie,
het form met op elke regel Een checkbox is inderdAd om meerdere items tegelijk te verwijderen maar de forma van elke regel apart is om die regel te her noemen (naam veranderen), dat is dus alleen 2x Een hidden veld met Een do=hernoem en regel=#nummer en dan gewoon Een submit knop / plaatje. de reden dat ik daar voor niét gewoon Een link gebruik is dat hij nu de data op post ipv get stuurt.

ik zat er ook over na te denken om de checkboxen met javascript te doen.

Je kunt via checken of er 1 checkbox geselecteerd.
Als dat zo is verwijs je naar een edit.php pagina met id=$row['id']

Is dat niet zo dan naar een stukje code verwijzen dat alle geselecteerde checkboxes verwijderd :)

Tha Devil
Je kunt via ???? checken of er 1 checkbox geselecteerd.
Als dat zo is verwijs je naar een edit.php pagina met id=$row['id']

Is dat niet zo dan naar een stukje code verwijzen dat alle geselecteerde checkboxes verwijderd
ik denk dat er op ???? javascript moet staan?

volgens mij snap je niet helemaal wat ik probeer te bereiken,
het zijn 2 dingen:
1. op elke regel een checkbox die je kunt aanvinken en ondereen een knop om alle aan gevinkte regels te verwijderen.
2. op elke regel een aparte knop waarmee je de naam van die regel veranderd, je hoeft daarvoor niet de checkbox aan te vinken!

een beetje duidelijken?
mvg. Ecross

Klopt ja, daar had nog "javascript" tussen gemoeten :D

Dus die knop per regel zorgt er voor dat je naar een aparte pagina wordt gestuurd?
Als dat zo is waarom niet er gewoon een linkje van maken met een $_GET-parameter?

het resultaat word gestuurd naar de eigen pagina (action='') waarbij de al bestaande $_GET variabele worden doorgestuurd, die bestaat uit dir=/je/locatie/ Die moet er dus altijd in blijven zitten, terwijl de verwijdering of hernoeming van een regel maar een keer moet gebeuren.
Het leek me handig om dat gescheiden te houden of kan het ook (zonder te ingewikkeld te worden) op een andere manier?

Wijzigen doe je niet zo?
PHP:
echo '<a href="edit.php?id='. $row['id'] .'">Wijzig</a>';
Je hebt alles in 1 document staan met een SWITCH ofzo?

Maar goed URLs kun je zo weer opbouwen aangezien het $_GET-vars zijn :)
PHP:
echo '<a href="index.php?action='. $_GET['action'] .'&dir='. $_GET['dir'] .'">url</a>';

ja ik heb inderdaad een switch, het is niet zo'n groot bestand dus ik vond het wel handig, maar aan gezien het een beetje gaat groeien ga ik het toch in meerdere bestanden doen.

helemaal niet aan gedacht dat je de $_GET variabele gewoon weer opnieuw in een link kan zetten :rolleyes:, voor mij is het nu opgelost

bedankt voor je reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan