stefano
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2004
Beste,
Ik kopieer uit een csv-bestand data naar een excel-bestand en tabblad stock
Ik doe hetzelfde uit een tweede csv-bestand naar hetzelfde excel-bestand en tabblad stock2
Via een macro voeg ik de data van tabblad stock2 onderaan toe aan de data van tabblad stock.
Nu blijkt dat door dit kopiëren (?) de geplakte data een formaat 'getal' hebben en de andere een formaat 'tekst'.
zie bestand in bijlage.
Gevolg hiervan is dat mijn formule nu in de fout gaat.
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A946;"@");masterdata!A:B;2;ONWAAR)
maar met onderstaande formule dan weer wel correct werkt voor 'getallen'
=VERT.ZOEKEN(A947;masterdata!A:B;2;ONWAAR)
Ik zou natuurlijk kunnen de formule uitbreiden met als 1 en als 2 en als 3 maar misschien weten jullie raad ...
dank alvast
Kan ik dit opvangen? Weet iemand raad om de geplakte data ook als tekst te 'plakken'?
Ik kopieer uit een csv-bestand data naar een excel-bestand en tabblad stock
Ik doe hetzelfde uit een tweede csv-bestand naar hetzelfde excel-bestand en tabblad stock2
Via een macro voeg ik de data van tabblad stock2 onderaan toe aan de data van tabblad stock.
Code:
jv = Sheets("stock2").Cells(1, 1).CurrentRegion.Offset(1)
Sheets("stock").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(jv), UBound(jv, 2)) = jv
Nu blijkt dat door dit kopiëren (?) de geplakte data een formaat 'getal' hebben en de andere een formaat 'tekst'.
zie bestand in bijlage.
Gevolg hiervan is dat mijn formule nu in de fout gaat.
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A946;"@");masterdata!A:B;2;ONWAAR)
maar met onderstaande formule dan weer wel correct werkt voor 'getallen'
=VERT.ZOEKEN(A947;masterdata!A:B;2;ONWAAR)
Ik zou natuurlijk kunnen de formule uitbreiden met als 1 en als 2 en als 3 maar misschien weten jullie raad ...
dank alvast
Kan ik dit opvangen? Weet iemand raad om de geplakte data ook als tekst te 'plakken'?