Twee keer outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redbully

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Ik wil op mijn desktop graag twee keer outlook instaleren. Eén van mij privé en één zakelijk.

Is dit mogelijk?

Ik gebruik XP en Office 2003 UK

Dat gaat niet werken. Je zult met profielen moeten gaan werken waarbij je dus maar 1 mailbox per keer kunt bekijken.

Hoi,

Wil je dat niet, of vindt je het te omslachtig wat M@rio aangeeft.
Dan kan je voor alle mail die naar je 'zakelijke' (of privé natuurlijk) e-mailadres wordt gestuurd een regel aanmaken die ervoor zorgt dat deze in een aparte map onder Postvak IN wordt geplaatst.

In het andere geval maak je, zoals M@rio aangeeft een extra account aan in windows en vervolgens in Outlook onder dié account je zakelijke (of privé natuurlijk) email-account.
Je kunt ze alletwee 'actief' houden en via Start > XXX-afmelden > Andere gebruiker switchen tussen beide.

't Is maar waar je voor kiest, maar tweemaal outlook installeren werkt niet.

het gaat mij erom dat ik als afzender een ander e-mail adres meezend als prive dan als zakelijk persoon.

mijn persoonlijke e-mailadres is dusdanig "grappig" (over humor valt te twisten) dat ik deze niet aan mijn zakelijke relaties wil laten zien.

het gaat mij erom dat ik als afzender een ander e-mail adres meezend als prive dan als zakelijk persoon.

mijn persoonlijke e-mailadres is dusdanig "grappig" (over humor valt te twisten) dat ik deze niet aan mijn zakelijke relaties wil laten zien.

Ok,

Dat is nogal eenvoudig.
Maak als 'tweede'je zakelijke e-mailaccount aan in Outlook.
Wanneer je nu een mail gaat opstellen, kan je kiezen om het via die account te versturen.
Zie bijlage (zoals je ziet heb ik zelfs vier mogelijkheden ;) )

Bijlagen

• scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    22,4 KB · Weergaven: 75
Thanks, ik ben er mee aan de slag gegaan. Maar helaas in outlook 2003 zie ik niet de dezelfde knoppen als bij jouw.

Heb jij toevallig 2007 geinstaleerd?

Thanks, ik ben er mee aan de slag gegaan. Maar helaas in outlook 2003 zie ik niet de dezelfde knoppen als bij jouw.

Heb jij toevallig 2007 geinstaleerd?

Hoi,

Nee hoor, dit is 'gewoon' Outlook 2003
En de screendump is gemaakt op het moment dat ik in het venster van een nieuw op te stellen mailtje zit ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan