Twee keer windows bij het opstartscherm en geen veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hicham

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2004
Berichten
11
Ik heb al een tijdje terug xp opnieuw geinstalleerd en meteen een tweede partitie gemaakt(omdat bij aankoop alleen een c schijf was).

Bij het installeren heb ik de c partitie verwijderd en toen een c partitie gemaakt van 20 Gig en de D van 130 Gig. Mijn totaal ruimte moet eigenlijk rond de 160 Gig zijn.

Nadat Xp was geinstalleerd kreeg ik bij het opstarten twee opstart mogelijkheden te zien als ik de eerste kies start windows op maar bij de andere zegt het dat er file missing is ofzo. Is die 10 Gig apart gehouden met daarin de eerdere windows? Of ligt het probleem ergens anders.

Ik heb op internet wat gevonden en daar moest je iets in de boot.ini veranderen op de c schijf en daarna een paar mappen verwijderen in veilige modus. Die boot.ini heb ik veranderd maar veilige modus wil niet opstarten ik namelijk een blauw scherm te zien.

Ik zit nu al een tijdje met dit probleem en het begint me te irriteren dat ik telkens op enter moet drukken bij het opstarten want vaak start ik de pc op en ga wat anders doen, maar nu moet het een minuut wachten voordat het de eerste opstartmogelijkheid opstart.

kan iemand me helpen,

trouwens ik heb een dell pentium 4 3.0 GHz 512 mb en 160 GB harde schijf. En het systeem is bijna een half jaar oud.

Alvast bedankt.
 
Dus je hebt eigenlijk een dual boot? Heb je de foute regel niet kunnen verwijderen in boot.ini? Dan zou je geen 2 opstartkeuzes meer moeten hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan