Twee keer windows op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

woerde

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
16
Hoi,

ik heb mijn harde schijf in twee partities opgedeeld. Windows XP is geïnstalleerd op de C-partitie. Ooit heeft XP echter ook op de D-partitie gedraaid. Sindsdien wordt mij elke keer bij het opstarten gevraagd welke windows versie gebruikt moet worden, ook al heb ik de D-partitie sindsdien al verscheidene malen geformatteerd.
Is dit op te lossen? Het is een kleine moeite om bij het opstarten even een keer op enter te drukken, maar als het niet nodig is, dan liever niet natuurlijk.

Bij voorbaat dank,
Peter
 
Als je een format doet, blijft er altijd [uit "veiligheids overwegingen" ingeval je het per ongeluk hebt gedaan, en dus daarna weer een "unformat" wilt doen] een stuk systeem staan... als je echt alles wilt weghalen moet je aan het format commando de switch /u [unconditionally] toevoegen... dus format/u
 
Hoi !

Die melding kun je eenvoudig als volgt uitschakelen:

Rechtsklikken op: Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Bovenaan vinkje weghalen voor: Lijst met besturingssystemen X seonden weergen.

Of: (als je niet zeker weet op de goede xP wordt opgestart) op de plaats van X 0 zetten.


Greetz,

Harry.
 
Je kunt gewoon je boot.ini wijzigen met kladblok door de versie van windowsxp die je niet meer gebruikt te verwijderen en dan weer op slaan.
Hieronder een voorbeeld van hoe die er normaal uit ziet met 1 versie van windowsxp professional.



[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
 
Hartelijk dank voor de reacties.
Mijn boot.ini had nog een extra regel. Heb deze verwijdert en dat hielp.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan