• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee kolomen copy naar nieuw sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TIMO83

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Deze vraag lijkt een beetje op de vraag van GAJ. maar ik hoef maar 2 kolomen naar een andere sheet te brengen.

In kolom A staan de namen van personen en in kolom B hoeveel geld hij heeft gestort. Een naam kan meerdere keren terugkomen omdat hij meerdere keren heeft gestort. Nu heb ik alle sheets genoemd naar een persoon. Is het mogelijk om uit die grote lijst de desbetreffende persoon met bedrag naar zijn eigen sheet te copyen? zodat ik daar kan zien wat hij heeft gestort

Heb een beetje met die macro lopen knutselen die als antwoord is gegeven op de vraag van GAJ in het bericht: "selectie automatisch naar andere werkblad" maar dan copyed hij alleen een hele rij naar het andere werkblad. Wat doe ik fout???

Alvast bedankt voor de moeite

Timo

het is niet helemaal wat ik bedoel want nu telt hij alles op. Ik wil dat elke individuele rij en bijbehorend bedrag naar de sheet word gecopied. Dus zo zou de sheet er uit moeten zien

Sheet arnold
A B
1 5 bv. opmerkingen plaatsen
2 7

Sheet Debbie
A B
1 8 bv. opmerkingen plaatsen
2 4
3 3
4 6

Kan dat ook??

Waarom maak je geen draaitabel van het geheel? Dan kun je filteren op de naam.
Of je maakt extra kolommen met per persoon een kopie van het bedrag (via een formule, als naam in de kolom is naam in de rij dan bedrag overnemen...) zodat je in 1 keer de bedragen per persoon kunt zien. Etc.

Kan dat ook??

Ja dat kan ook.

Wil je dat ik het bij wijze van 'tutorial' even voor je doe, of ga je zelf aan de slag met de info die je nu hebt?
Want die is toch echt voldoende.

Doe die tutorial maar heb van het weekend lopen aanklooien maar het lukt me niet. Ik moet ergens iets fout doen maar wat dat weet ik niet. krijg namelijk maar een werkblad gevuld met gegevens.

alvast bedankt.

die tutorial hoeft niet meer het lukt me bijna heb deze code gebruikt

Sub Macro1()
Application.ScreenUpdating = False
Range("L4:L3500").Select
i = 0
For Each objcel In Selection
If objcel.Value = "RONALD VAN NIES" Then
i = i + 1
Range("a" & objcel.Row).EntireRow.Copy _
Destination:=Sheets("Sheet2").Range("A" & i)
End If
Next
Application.CutCopyMode = False
Application.ScreenUpdating = True
Macro2
End Sub

Alleen komt de informatie nu in cel A1 te staan deze wil ik eigenlijk in cel A3 omdat ik dan nog titels kan geven aan de kolommen. Wat moet ik in deze code veranderen?

Alvast bedankt

Het makkelijkst lijkt me om een offset erin te zetten...
Ik heb niet naar je excell sheet gekeken, maar zal zoiets moeten zijn als:

Range(ActiveCell.Offset(3, 0), ActiveCell.Offset(7, 0)).Select
Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
Selection.Copy

ActiveCell.Offset((-1), (0)).Activate
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False _
, Transpose:=False

Snap je hem???
Het enige wat hiermee gebeurd is dat ie vanaf de huidige cell tot het einde van de pagina (naar rechts toe) copied, een paar cellen verplaatst en dan daar plakt.

als je er niet uitkomt, laat het maar weten, dan pas ik hem aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan