• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee kolommen checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Ik heb de vraag gesteld in het bijgesloten bestandje.
Het bestaat uit drie tabbladen: Gegevens, Resultaat en Vraag

In Gegevens staat alle informatie zoals het originele bestand maar dan zonder gevoelige informatie, in Resultaat het bestand zoals het de bedoeling is dat het eruit komt te zien en in Vraag heb ik het probleem uitgelegd.

Alvast bedankt allemaal voor de hulp. Ik hoop dat het lukt.

Met vriendelijke groeten,
EricBekijk bijlage Kolommen checken.xlsx

Beste Leo,

Jouw oplossing werkt super! Bedankt voor de zeer snelle reactie.
Ik zo het fijn vinden als je me wat uitleg wilt geven over wat de macro nu precies doet. Dit alleen maar om van te leren.
In ieder geval ga ik er zelf vast naar kijken om proberen te begrijpen wat er nu stap voor stap gebeurt.
Mocht je er tijd voor hebben nog dan hoor ik heel graag van je, maar nogmaals hartelijk dank.

Groeten,
Eric

Dag Leo,

Graag nog één vraag:
zoals je zag is de originele lijst al enkele duizenden rijen groot en dagelijks komen er ongeveer twee tot driehonderd regels bij.
Moet er dan verder nog iets aangepast worden? Ik denk misschien bij de code For i = 1 To 8
arr(j, i) = .Cells(x, i + 9)
Moet 1 to 8 en i + 9 dan worden gewijzigd? En op welke manier?

Groeten,
Eric

Nee Eric,
dit zijn de kolommen J t/m Q

maar test eens op groter bestand en zie resultaat

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan