twee kolommen doorzoeken van een database voor toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasGeesters

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Goedendag,

Graag zou ik jullie hulp willen bij het oplossen van een probleem.
Ik heb een database met een tabel users hierin zitten verschillende kolommen met eigenschappen van de users. twee kolommen hiervan zijn "user" en "userPassword".

Nu moet ik om op het systeem in te kunnen loggen naar deze twee kollommen kijken deze moeten overeen komen met de parameters die in een tekstbox worden ingevoerd. (op de client)

Dit was mijn code tot nu toe:
Dit geeft een true als de code succesvol is uitgevoerd maar hij kijkt niet naar de correctheid van de inhoud en paramerters.

Code:
Public Function HasAccess(ByVal user As String, ByVal password As String) As Boolean Implements IACserviceSoap.HasAccess

Dim iReturn As Boolean
        Using SQLConnection As New MySqlConnection(connString)
            Using sqlCommand As New MySqlCommand()
                With sqlCommand
                    .CommandText = "SELECT user,userPassword FROM users WHERE user = '" + user + "' AND userPassword = '" + password + "'"

'om te controleren wat de command is
                    MsgBox(.CommandText)

.Connection = SQLConnection
                    .CommandType = CommandType.Text
                End With
                Try
                    SQLConnection.Open()
                    sqlCommand.ExecuteNonQuery()
                    iReturn = True
                Catch ex As MySqlException
                    MsgBox(ex.Message.ToString)
                    iReturn = False
                Finally
                    SQLConnection.Close()
                End Try
            End Using
        End Using

Return iReturn

End Function

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen?

MVG,
Bas

Bedankt voor de snelle reactie.

Ja dit was een eerdere vraag betreft deze opdracht mijn excusses hiervoor dat ik dit niet eerst heb uigezocht. Het probleem wat ik nu heb is het laatste dan is het programma af en 100% werkend.
Vandaag heb ik het eventjes aan mijn medestudenten gevraagd maar zij konden mij niet zo helpen vandaar dat ik het nogmaals maar nu op een goede manier aan jullie vraag met een goede inzet van mijzelf.

Ik mis in je code een verwijzing naar je textboxen.

zou dit .CommandText = "SELECT user,userPassword FROM users WHERE user = '" + user+ "' AND userPassword = '" + password+ "'"

user.Text en password.text

Dit komt omdat dit de service kant is. Op de client maak ik een webservice aan en hier kan ik het commando "HasAccess" aanroepen en de parameters toewijzen aan de textboxen.

Ik heb als advies gekregen om "sqlCommand.ExecuteNonQuery()" te vervangen voor "sqlCommand.ExecuteQuery()" en deze uitlezen alleen deze komt niet voor in de mysql.data.mysqlclient.mysqlcommand.

Mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan