BasGeesters
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 mrt 2013
Goedendag,
Graag zou ik jullie hulp willen bij het oplossen van een probleem.
Ik heb een database met een tabel users hierin zitten verschillende kolommen met eigenschappen van de users. twee kolommen hiervan zijn "user" en "userPassword".
Nu moet ik om op het systeem in te kunnen loggen naar deze twee kollommen kijken deze moeten overeen komen met de parameters die in een tekstbox worden ingevoerd. (op de client)
Dit was mijn code tot nu toe:
Dit geeft een true als de code succesvol is uitgevoerd maar hij kijkt niet naar de correctheid van de inhoud en paramerters.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen?
MVG,
Bas
Graag zou ik jullie hulp willen bij het oplossen van een probleem.
Ik heb een database met een tabel users hierin zitten verschillende kolommen met eigenschappen van de users. twee kolommen hiervan zijn "user" en "userPassword".
Nu moet ik om op het systeem in te kunnen loggen naar deze twee kollommen kijken deze moeten overeen komen met de parameters die in een tekstbox worden ingevoerd. (op de client)
Dit was mijn code tot nu toe:
Dit geeft een true als de code succesvol is uitgevoerd maar hij kijkt niet naar de correctheid van de inhoud en paramerters.
Code:
Public Function HasAccess(ByVal user As String, ByVal password As String) As Boolean Implements IACserviceSoap.HasAccess
Dim iReturn As Boolean
Using SQLConnection As New MySqlConnection(connString)
Using sqlCommand As New MySqlCommand()
With sqlCommand
.CommandText = "SELECT user,userPassword FROM users WHERE user = '" + user + "' AND userPassword = '" + password + "'"
'om te controleren wat de command is
MsgBox(.CommandText)
.Connection = SQLConnection
.CommandType = CommandType.Text
End With
Try
SQLConnection.Open()
sqlCommand.ExecuteNonQuery()
iReturn = True
Catch ex As MySqlException
MsgBox(ex.Message.ToString)
iReturn = False