Twee korte vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jori13

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hoi!

Ik heb twee korte vragen. ;)

1) Hoe kan ik (met VB 2008 code) een plaatje voor een bepaald bestands type instellen.

2) Hoe kan ik als ik een .txt bestand open ervoor zorgen dat die text zich in mijn tekstverwerken laad.

Veel dank, Jori.

Hoi!

Ik heb twee korte vragen. ;)

1) Hoe kan ik (met VB 2008 code) een plaatje voor een bepaald bestands type instellen.
Hier heb ik niet zoveel ervaring mee en laat deze vraag dus over aan iemand die meer op dit gebied weet.

2) Hoe kan ik als ik een .txt bestand open ervoor zorgen dat die text zich in mijn tekstverwerken laad.
Je bedoelt dat je een tekstbestand hebt en die met bijv. Word opent? Rechtsklikken, en openen met kiezen. Kies een programma uit de lijst.

Veel dank, Jori.

Vraag 1 snap ik niet helemaal.
Vraag 2:

Code:
MijnTextBox.Text = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("G:\Overige\test.txt")

Heel erg bedankt allemaal.
Maar dat tekst laden bedoel ik dat je via de explorer opent bijvoorbeeld, en NIET vanuit het programma zelf. :-)

~Jori

Jori13,

Kan het zijn dat je met hetzelfde bezig bent als hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=516596

(Dus:
- vanuit de explorer je bestand aanklikken, dan moet jouw eigen programma opstarten
- en dan moet jouw eigen programma ook nog eens de inhoud van het bestand laden
)

Heb ik dan goed begrepen wat jij vraagt?

Heel erg bedankt allemaal.
Maar dat tekst laden bedoel ik dat je via de explorer opent bijvoorbeeld, en NIET vanuit het programma zelf. :-)

~Jori

Ik lees je vraag nog een keer en ik snap nu wat je bedoelt.. Aan mijn reactie had je dus eig gewoon helemaal niks:P

Je wilt dat als je een *.txt bestand opent, jouw programma gestart wordt met daarin het tekst bestand dat je zojuist aan klikte. Toch?

Bedankt voor de posts!

Ik lees je vraag nog een keer en ik snap nu wat je bedoelt.. Aan mijn reactie had je dus eig gewoon helemaal niks:P

Je wilt dat als je een *.txt bestand opent, jouw programma gestart wordt met daarin het tekst bestand dat je zojuist aan klikte. Toch?

Precies maar ik heb het antwoord al.
Ik zoek nu alleen nog antwoord op vraag 1.

Bedankt voor je antwoord maar ik zoek echt iets duidelijkers :-)

~Jori.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan