Twee laptops, één veel langzamer dan de andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Hallo allemaal,

Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin. Ik heb nooit problemen met het draadloze internet, maar haar laptop is ontzettend traag op het www. Ligt dit aan een instelling? Als ik mijn laptop uitzet, maakt dat geen verschil. Iemand een idee?

Hallo allemaal,

Ik woon sinds kort samen met mijn vriendin. Ik heb nooit problemen met het draadloze internet, maar haar laptop is ontzettend traag op het www. Ligt dit aan een instelling? Als ik mijn laptop uitzet, maakt dat geen verschil. Iemand een idee?

miss een virus??

Heb jij met jouw eigen laptop ook last van een traag www als je vriendins laptop aanstaat?

En heb je al eens gekeken wat de snelheid is als je bestanden over en weer tussen de laptops kopieerd. Dit kun je doen door een bepaalde map te delen voor anderen.
Dit behoort namelijk ongeveer gelijk te liggen aan de snelheid van de router/wlankaart.
11 Mbit router/wlankaart is ongeveer 1 Mb/s
54 Mbit router/wlankaart is ongeveer 6 Mb/s

En als laatste zou je ook eens kunnen kijken wat de snelheid is als je de laptop middels een kabel aansluit op de router. Op die manier kun je checken of het aan het draadloze licht, of aan de laptop zelf.

Mijn laptop doet het prima als die van de girlfriend aanstaat. Ik heb haar laptop virus vrij gemaakt en direct met de kabel aan de router aangesloten. Werkt als een trein. Zonder kabel, dus draadloos, niet. Hij pakt uiteindelijk wel de website, maar reken op een minuut of anderhalf. Ze heeft een Thinkpad laptop die naar mijn weten wel aardig aan de prijs zijn.

al gekeken naar de ontvangst signalen? type netwerkkaart is ook belangrijk.

jou netwerkkaart heeft wss betere ontvangst dan die van je vriendin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan