twee laptopverbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellen56

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Goedenavond .sinds gisteren hebben we internet via caiway ,mijn dochter heeft een laptop waar we dus internet op hebben aangesloten ,nu heb ik ook een laptop ,hoe kan ik ook via mijn laptop internet krijgen ? groet Ellen:thumb:

is het draadloos dan zeker, is het bedraad dan moet er een vrije aansluiting wezen op je adsl moden / router

welk merk en type router hebben jullie ?

twee laptops

is het draadloos dan zeker, is het bedraad dan moet er een vrije aansluiting wezen op je adsl moden / router

welk merk en type router hebben jullie ?

het is geen draadloze aansluiting ,ik heb zelf nog wel een router nieuw in doos en een kaart ,van lynksys geb er dus weinig verstand van ,het aansluiten is wel gelukt haha dus ben al trots,,maar goed ik wil dus echt graag mijn laptop ook gebruiken ........alvast dank!:D

twee laptops

het is geen draadloze aansluiting ,ik heb zelf nog wel een router nieuw in doos en een kaart ,van lynksys geb er dus weinig verstand van ,het aansluiten is wel gelukt haha dus ben al trots,,maar goed ik wil dus echt graag mijn laptop ook gebruiken ........alvast dank!:D
ps ik heb een wireless pc card erg wl_003 22 mbps eneen compact wireless-g broadband router van linksys .

twee laptops aansluiten

:thumb:
de router van linksys verzorgt de verbinding ?

nee ,ik heb deze router nog in de doos zitten ,we hebben nog geen draadloze verbinding dus ,ik hoop dat je me kunt helpen ,groet ellen

Hoi Ellen,

Als de router nog in de doos zit, neem ik aan dat er een handleiding bij zit.
In het kort doe je het zo :

Sluit de router met een netwerkkabel aan op je modem. De kabel van de modem gaat dan in de WLAN ingang van je router. Op de LAN poorten kan je de PC aansluiten, gewoon weer een netwerkkabel van de PC naar een LAn poort van de router.

Normaal gezien kan je dan onmiddelijk weer het internet op. Soms is het nodig om even de router en modem te resetten. Haal er gewoon de stroom af, wacht 10 seconden en de stroom er terug op. Eerst altijd de modem terug aanzetten, wachten tot alle lampjes branden, dan pas de router terug aanzetten.

Vervolgens de router configureren.
Stap 1 is ontdekken welk IP-adres je router heeft. Om dat te vinden open je een commandovenster (windows toets + R, typ CMD).
Geeft het commando ipconfig/all
In de info die nu in het venster verschijnt zoek je naar de term default gateway.
De getallen die daar achter staan, vormen het IPadres van je router.

Stap 2 is een internetbrowser openen (IExplorer, Firefox,....) en in de adresbalk het ipadres van de router intypen. Je krijgt dan het inlogscherm van je router te zien. Inloggen als administrator (zie je handleiding voor het paswoord).

Stap 3 in het instellen van een netwerk beveiliging voor je draadloos netwerk.
Ga onder de tab "draadloos" en geef een eigen netwerknaam op (vb. Netwerk Ellen).
Deze netwerknaam of SSID genoemd, zal door de router worden uitgezonden als identificatie. Geef vervolgens een netwerksleutel op. Ik raad hier aan om de laatste versleuteltechnieken te gebruiken zoals WPA2. Als je router of je kaart dat niet ondersteunt, is WPA of uiteindelijk WEP ook een goed alternatief.

Stap 4 is je netwerkkaart in de laptop installeren. Als dit is gelukt, laat je de netwerkkaart zoeken naar beschikbare netwerken. Normaal zou ie dan "Netwerk Ellen" moeten vinden. Hiermee verbinding maken. Windows zal nu de sleutel vragen die je in stap 3 hebt ingegeven. Je verbinding opslaan en je bent klaar.

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan