• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee lijsten met elkaar vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Ik werk als storingsmonteur. Nu wil ik de lijst die we hebben vanuit ons onderhouds systeem vergelijken met die we samen met een fabrikant opgesteld hebben

De fabrikant zijn lijst staat in het tabblad 'Nieuwste overzicht per aug 2008' en dan gaat het mij in eerste instantie om het kopje ID-code. In de lijst uit het onderhoudsysteem dat onder het tabblad 'overzicht regelkleppen uit MP2' staat onder het kopje Object/TAG-nr. in princiepe het zelfde nummer.

Nu ben ik al met verticaal zoeken e.d. bezig geweest maar ik kom van de ene foutmelding terrecht in de andere.

In dit verhaal is dus de lijst uit MP2 zoals ons onderhoudsysteem heet leidend. Dus een voorwaardelijke opmaak met de kleur groen als hij in de ander lijst voor komt zou al goed zijn maar zelfs dat krijg ik niet werken.

Kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Bijlagen

Definieer het bereik F3:F171 op het tabblad "Nieuwste...." als IDCode. Hoe?
<Invoegen>, <Naam>, <Definieren>
Ga naar het andere werkblad en selecteer cel C2. Klik op <opmaak>, <Voorwaardelijke opmaak> en vul de volgende FORMULE in:

Code:
=Aantal.als(IDCode;C2)>=1

en kopieer de OPMAAK nar de onderliggende cellen.
Alle producten die voorkomen in het tabblad "Nieuwste..." worden nu groen gekleurd.

Groeten,

M.

dit werk prima. Misschien een domme vraag maar hoe kopier ik de voorwaardelijke opmaak over? zodat hij de opmaak ook mee neemt naar andere cellen

Selecteer cel C2. Klik op het kwastje in de werkbalk en selecteer vervolgens de cellen waarop de opmaak van toepassing is.

Groeten,

M.

Hey M.

Dit werkt prima.. Heel erg bedankt voor je hulp

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan