Twee luidsprekers op pc aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gambler

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Beste forumleden,

Ik heb een versterker met twee boxen 300watt aangesloten op mijn pc. Nu heb ik ook nog een subwoofer deze kan ik niet meer op de versterker aansluiten omdat die geen slots meer heeft. Het probleem is dus, ik kan of alleen de subwoofer aansluiten op de pc of de versterker.
Nu wil ik natuurlijk allebei, ik heb gehoord dat er een splitter is alleen dan verzwakt hij het over twee waardoor je bij weeer extra hard moet zetten..
Ook heb ik nog een extra soundcard van creative xtreme music, deze wil ik wel aansluiten maar hoorde dat je dan een driver probleem krijgt.. (als je twee geluidskaarten samen zet)

Weet iemand voor mij de beste oplossing.. het liefts dat ik dus de versterker met subwoofer kan gebruiken:cool: (zonder signaal verlies oid)

Alvast bedankt,

Gambler

Laatst bewerkt:
Na de geluidskaart van de pc is altijd een versterker nodig.
Soms is deze al in de boxen ingebouwd.
In jou geval gebruik je een versterker geschikt voor 2 boxen.
Als je die subwoofer optimaal wilt gebruiken is daar ook een versterker voor nodig.

Je kunt die subwoofer ook via een filter voor lage tonen op dezelfde versterker aansluiten, maar dat geeft niet het resultaat wat jij nastreeft.
Verder zie je vaker 2 subwoofers, voor beide kanalen een, in dezelfde behuizing.
Dan zijn dus 2 filters nodig
voorbeelden van sites die wat meer uitleg geven:
http://www.bax-shop.nl/blog/index.php/archives/blogs/het-verschil-tussen-passieve-en-actieve-speakers
en een wat diepgaandere:

http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=2

Bedankt voor de uitleg, het is een versterker uit een logitech setjes die hebben geen versterker nodig (had ik er even bij moeten zetten :p)
Nu wil ik deze dus nog aansluiten omdat er toch wel een redelijke bass uit komt.
Ben nu me creative geluidskaart aan het installeren kijken of daar meer opties zijn..
Als er nog andere ideeen zijn hoor ik het graag..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan