twee monitoren aan pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik wilde twee monitoren aan mijn computer hangen. Heb daarvoor een nieuwe videokaart gekocht (Sapphire X1650PRO, 512 MB) met twee dvi aansluitingen en een nieuwe monitor (Acer X193W). De videokaart is geïnstalleerd, maar nu doet het volgende probleem zich voor;
De monitoren hebben allebei alleen een VGA aansluiting. Bij de videokaart zaten twee convertors dus dacht ik dat dat geen probleem zou zijn om ze toch allebei op deze videokaart aan te sluiten. Maar dat is dus niet zo. Als ik 2 vga-monitoren aansluit heb ik maar op één monitor beeld. Ik heb even de monitor van mijn zoon aangesloten (die heeft wel een DVI aansluiting) en dan werkt het perfect.

Kan het zo zijn dat je minimaal 1x DVI moet gebruiken om twee monitoren aan te sluiten?

Hey,

Ik heb het even getest met toevallig dezelfde videokaart als jou, ook met die VGA converters.
Toen ben ik met ATI Catalyst Control Center, gegaan naar "Displays Manager" en vervolgens "Detect Display". Toen verscheen de monitor keurig en ik kon ik het scherm configureren. Dus het ligt niet aan dat je minimaal 1 DVI aansluiting moet hebben, dat zou een beetje raar zijn dan.
Dus ik raad je aan om even goed naar de instellingen te kijken.

Gr.

PS misschien een beetje raar tijdstip, maar ik kwam laat thuis en kon niet slapen, dus ik dacht "laat ik maar eens iemand uit de brand proberen te helpen :-)"

Laatst bewerkt:
Hoi,

We hebben uitgeprobeerd wat je hebt gezegd, maar helaas.....
Vanuit de linkse (van bovenaf gezien) aansluiting op de videokaart krijgen we wel beeld met een VGA-kabel en van de rechtse alleen met een DVI aansluiting???????

Ik hoop dat je toch nog hebt geslapen vannacht!!

Ik heb inmiddels de videokaart uit mijn computer gehaald. Volgens mij is ie kapot.
Krijg namelijk allerlei rare problemen. Ga er morgen mee terug.

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan