[twee monitoren] GeForce 4 MX 440

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApacheHunter

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Berichten
45
Hallo, ik heb een vraag over het gebruik van twee monitoren op mijn GeForce 4 mx 440. Op internet en in het boekje van de kaart zelf staat dat hij multi-display ondersteunt. Er zit een VGA uitgang en S-video uitgang op en er zou een DVI uitgang op moeten zitten. En over dat laatste gaat mijn vraag eigenlijk. Want de DVI zit er niet standaard op, die was optioneel. Maar de kaart zat standaard in deze pc, dus (en dat heb ik weer) zit die DVI er niet op. Kan ik nu geen tweede monitor aansluiten, ondanks dat de kaart het wel ondersteunt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt!

Kevin
 
Laatst bewerkt:
Ik zal hier van de week wel even een tutorial over schrijven
 
En kun je me daarmee helpen? Super! Alvast super bedankt!!
Laat je me weten wanneer ik het kan lezen? Bedankt!! :thumb:

Mijn mail: kevinschepers@home.nl

Groetjes en alvast bedankt!
Kevin
 
Maar zou je nu TS alvast antwoord op z'n vraag kunnen geven?
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Sorry maar ik volg je niet helemaal...

Maar goed ik ga maar weer eens. Zit eigenlijk een beetje niks te doen en op reacties te wachten, maar die komen wel hè!

Groetjes,
Kevin
 
Maar zou je nu TS alvast antwoord op z'n vraag kunnen geven?
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Nee, ik probeer dit wel uit te leggen in m'n tutorial... Ik zelf heb dat niet in 5 minuutjes uitgelegd, en heb daar nu ook geen tijd voor... Ik probeer morgen die tutorial bij handleidingen te posten
 
TS vraagt in eerste instantie OF het kan.
Lijkt me een simpel antwoord,
ja of nee?
 
Je kunt er wel een tweede beeldscherm op aan sluiten, alleen niet met DVI.
Dat zou dan op de s-video moeten, en dan wordt het een tv, geen monitor.
Klik.
 
Laatst bewerkt:
T.a.v. de DVI aansluiting.
Of je hebt hem of niet...

Zonder:
msi_geforce4mx440vt.gif

= Max 1 monitor

Met:
pixel_01.jpg

= Max 2 monitoren

Met de Geforce 4 MX 440 zijn een groot aantal verschillende kaarten gemaakt.
De MX 440 zegt iets over de gebruikte chip, niet over het type kaart waar het op verwerkt is. Een groot aantal daarvan had maar één monitor aansluiting.
Afhankelijk van je kaart zie je mogelijk wel de aansluitingen voor de DVI (zie voorbeeld), maar er zijn ook genoeg kaarten waar zelfs dat niet te zien is. Zelf solderen is overigens geen optie, vaak mist er meer dan alleen de stekker.
zdjecie-4.jpg


@Arne55
Wacht met spanning op de S-video 'oplossing'.
Krijg je echt een tweede bureaublad zoals bij een tweede monitor (mogelijk is) of alleen maar een kloon van de eerste?
 
Laatst bewerkt:
@ Arne55: Laat je het alsjeblieft even weten als je tutorial klaar is? Via dit forum of via e-mail?

Groetjes,
Kevin
 
T.a.v. de DVI aansluiting.
Of je hebt hem of niet...

Zonder:
msi_geforce4mx440vt.gif

= Max 1 monitor

Met:
pixel_01.jpg

= Max 2 monitoren

Met de Geforce 4 MX 440 zijn een groot aantal verschillende kaarten gemaakt.
De MX 440 zegt iets over de gebruikte chip, niet over het type kaart waar het op verwerkt is. Een groot aantal daarvan had maar één monitor aansluiting.
Afhankelijk van je kaart zie je mogelijk wel de aansluitingen voor de DVI (zie voorbeeld), maar er zijn ook genoeg kaarten waar zelfs dat niet te zien is. Zelf solderen is overigens geen optie, vaak mist er meer dan alleen de stekker.
zdjecie-4.jpg


@Arne55
Wacht met spanning op de S-video 'oplossing'.
Krijg je echt een tweede bureaublad zoals bij een tweede monitor (mogelijk is) of alleen maar een kloon van de eerste?

Ik vind het wel vreemd dat zo'n DVI aansluiting er dan niet altijd op gezet wordt. Je videokaart ondersteunt wél twee monitoren, maar je kunt er maar één aansluiten. Vreemd..., niet?

Maar goed, op mijn laptop heb ik via de S-video uitgang al eens de tv eraan gehangen. Zonder dat ik een of ander ingesteld of veranderd had, fungeerde de tv gewoon als 2e beeldscherm, en werd het beeld van de laptop dus niet naar de tv gekopieerd. Is dat raar?
 
Hallo, ik heb een vraag over het gebruik van twee monitoren op mijn GeForce 4 mx 440. Op internet en in het boekje van de kaart zelf staat dat hij multi-display ondersteunt. Er zit een VGA uitgang en S-video uitgang op en er zou een DVI uitgang op moeten zitten. En over dat laatste gaat mijn vraag eigenlijk. Want de DVI zit er niet standaard op, die was optioneel. Maar de kaart zat standaard in deze pc, dus (en dat heb ik weer) zit die DVI er niet op. Kan ik nu geen tweede monitor aansluiten, ondanks dat de kaart het wel ondersteunt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt!

Kevin


Antwoord, nee, je hebt geen kaart voor 2 monitoren, je kunt een splitter gebruiken, maar dan heb je op beide monitoren hetzelfde beeld, je kunt er een pci videokaart bijzetten, dan kun je je windows bureaublad uitbreiden, oftewel je geopende progjes daarna toe slepen, of met Ultramon, beide doen, wat overigens, geen gratis progje is.

En je kunt, uiteraard, een videokaart kopen, met 2 uitgangen, waarvan de Matrox 450, heel goed, maar niet bedoeld voor spellen, maar er zijn ook andere merken met 2 VGA aansluitingen, of 1 VGA, en 1 DVI.
 
Ik vind het wel vreemd dat zo'n DVI aansluiting er dan niet altijd op gezet wordt. Je videokaart ondersteunt wél twee monitoren, maar je kunt er maar één aansluiten. Vreemd..., niet?

Niet echt, bij de productie zijn er altijd chips die het niet doen, of maar deels, bv maar 1 van 2 video uitgangen werkt goed, wat doe je, je verkoopt ze gewoon en fabrikanten zetten ze op kaarten met maar 1 uitgang.

N.b. de kaart zal ook in aanschaf goedkoper zijn geweest.
 
@ Arne 55: Ik wil niet lastig zijn, maar ik dacht dat je mij kon helpen! Ik heb nu al een tijd gewacht en ben nog steeds geen stap verder. Ik zou het echt heel erg fijn vinden als je me kon helpen!

Alvast bedankt. :thumb:
 
Tja, om een videokaart, met alleen een vga en s-video, met 2 monitoren te laten werken, kun je idd lang wachten, want dat kan niet, ook niet met een tutorial.:confused:

Je leest de reply's gewoon niet, omdat je denkt dat deze kaart wel gaat werken met 2 monitoren, hoe eigenwijs kan men zijn.:eek:
 
Maar nu moet ik zeggen dat de beloofde tutorial toch wel erg lang op zich laat wachten.
 
Maar nu moet ik zeggen dat de beloofde tutorial toch wel erg lang op zich laat wachten.

Maar wat zou er meer in kunnen staan, anders dan in de vele site's op dit gebied?:confused: , wat overigens niet echt moeilijk is, als je goed kijkt in configuratie schermen.
 
Dat snappen jij en ik dus, maar TS niet.
Wanneer dan een mede-forummer niet rechtstreeks een duidelijk antwoord wil geven, maar verwijst naar zijn aankomende tutorial, ben ik(en TS)terecht, razend benieuwd wat daar in staat.
 
Ik denk dat mijn vraag wel is opgelost. Een tweede monitor gaat helaas niet lukken, maar ik had nog een kleine tv staan en die heb ik aangesloten op de s-video uitgang. De tv doet nu dienst als 2e monitor en ik heb er al enkele Flight Simulator X vluchten op zitten! Vliegt een stuk makkelijker zo! :thumb:

Maar goed, iedereen heel erg bedankt voor de reacties en de geboden hulp! Geweldig zo'n forum! De enige manier waarop ik er anders achter had moeten komen, was een consult van de plaatselijke pc-huisarts ;)

Groetjes en nogmaals bedankt!
Kevin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan