twee monitoren op Point of View 9600 GT

• Onderwerp starter Onderwerp starter bvv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bvv

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
hoi,

sinds kort heb ik een nieuwe pc gekocht, met als doel hier twee monitoren op aan te sluiten. aangezien ik op internet had gelezen dat de 9600GT-videokaart dual monitor ondersteunt ging ik ervanuit dat dit geen probleem zou zijn.
ik heb echter niet al te veel verstand van computers en nu hij hier voor me staat blijkt er op de vidoekaart een DVI-ingang, een HDMI (?)-ingang en een TV-ingang te zitten. uit een van mijn twee monitoren komt echter alleen een vga-stekker, uit mijn andere monitor zowel een vga- als een dvi-stekker.

nu de grote vraag (je voelt em waarschijnlijk al aankomen): heeft iemand enig idee of, hoe, en met behulp van wat ik die twee monitoren op die videokaart aangesloten krijg.

dank

Laatst bewerkt:
Ik heb echt diverse sites bezocht en alle spreken over 2 DVI aansluitingen. Ik ben dus ietwat "confuus" over het feit dat jouw versie er maar 1 heeft.................?

ja, ik ook :)

ik heb zelfs de norrod-site bekeken waar ik de pc besteld heb en daar staat toch ook echt bij de desbetreffende kaart 2x dvi.. hij wordt wel als een geforce 9600gt herkend door de pc, dus het is er wel echt een.

ik dacht even dat ik gek was, maar er zit toch echt van links naar rechts 1x dvi, 1x hdmi en 1x tv. het lijkt me dat ik sowieso even contact op kan nemen, maar is hier ook mee te werken op wat voor manier dan ook (ik heb weinig zin de pc weer terug te brengen)

Tja, ik moet echt even passen, maar post hier svp het vervolg als je contact hebt gehad met de leverancier. Ik ben best wel benieuwd.

Ik heb nog niet eerder gelezen van een HDMI to DVI converter, maar mogelijk bestaan die.

Als het een full-dvi aansluiting is kun je een splitter gebruiken van 1 dvi naar 2 vga (of 2 dvi natuurlijk)

Trouwens, gekke vraag even: zit de bijbehorende DVI naar HDMI dongle niet toevallig op de kaart voorgemonteerd zodat je die nog moet verwijderen????

Gelet op het bestaan van de converters is je probleem denk ik opgelost. Wellicht kun je zo'n kabeltje gratis lospeuteren van de leverancier van de kaart áls op de doos van de kaart 2xdvi staat en / of op de site van de leverancier van de kaart?

Ik lees alleen op de site van Point of View dat een dergeleijke converter bijgeleverd wordt, vandaar mijn vraag of die dan niet misschien standaard in de 2e dvi aansluiting van de kaart bevestigd is en gewoon verwijderd kan worden

Ik lees alleen op de site van Point of View dat een dergeleijke converter bijgeleverd wordt, vandaar mijn vraag of die dan niet misschien standaard in de 2e dvi aansluiting van de kaart bevestigd is en gewoon verwijderd kan worden

Wij waren gelijk aan het posten. Mijn bericht was niet als reactie op jouw (hierboven staande) bericht, maar betrof een reactie op het bericht van TS én het feit dat blijkens jouw link over die converters, ze idd. blijken te bestaan.

Laatst bewerkt:

uh, wat is een dongle precies?

norrod heeft de pc gewoon kant en klaar voor me in elkaar gezet, dus ik heb de kaart er niet zelf in gezet. van de buitenkant zie ik verder niks wat je zou kunnen verwijderen, zou de "dongle" van de buitenkant niet zichtbaar in de kast moet zitten?

Gelet op het bestaan van de converters is je probleem denk ik opgelost. Wellicht kun je zo'n kabeltje gratis lospeuteren van de leverancier van de kaart áls op de doos van de kaart 2xdvi staat en / of op de site van de leverancier van de kaart?

dank voor de tip. lijkt me sowieso het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan