twee netwerken koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjitol

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
hallo,
In een kantoorgebouw met twee afzonderlijke netwerken(twee patch kasten) telefoneren ze op het ene netwerk via voip nu wil men beide netwerken koppelen zodat men door het gehele gebouw met elkaar kan voipen.
Wat te doen ?

Wie kan wat voormij betekenen ? groet Benji:thumb:

Hallo,

hebben ze overal de zelfde switches? of hebben ze in het andere stuk andere switches gebruikt?

Is dat een vereiste dan?
Ik weet dat bij de ene patchkast een waarook de telefoon centale zit een switch zit merk weet ik niet
Kan ik dan bij die andere patch kast ook een switch plaatsen en deze koppelen met glas of koper kabel?
Moeten de switchen gelijk zijn (merk,snelheid)????:thumb:

ligt er ook aan wat voor telefoons je gaat gebruiken, maak je gebruik van power over ethernet? dan moet je switch dat ook ondersteunen, het beste is idd om de hardware gelijk te houden, zeker op het gebied van merken, ieder merk interpreteerd de standaarden op hun manier en zullen niet 100% hetzelfde zijn, het bespaart je veel zoek en uitpluiswerk

Wat bedoel je met type telefoons of ze een eigen voeding(adaptor)hebben of via de switch hun power krijgen??
Ik moet dit voor mijn werk regelen maar ik ben meer elektrotechnisch onderlegt en weer hier nog niet veel van ik moet nog met de klant om tafel
wat zijn de vragen die ik moet stellen??

als ik je een tip mag geven, huur iemand in voor die klus en begin er niet zelf aan als je er geen ervaring mee hebt. je zult de switches en de call manager moeten configureren.
zeker als het om een zakelijke betrekking gaat, als het niet werkt ben jij de gene die het gedaan heeft en eventueel voor de kosten moet opdraaien...

Dat ik zo en zo maar voor dat ik iemand aanspreek een cisco of andere firma zal ik toch gegevens moeten losputeren bij de klant .wij hebben het hele kantoor geinstalleerd en ook het netwerk gelegd dan wordt mij de vraag gesteld kunnen wij de net werken koppelen en wat kost dat?, dan kan ik toch niet zeggen doen wij niet! dus ik probeer om wat gegevens boven tafel te krijgen zodat ik een beetje weet waar ik over praat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan