• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee office versies

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors12

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Berichten
13
Hoi,

Ik heb op mijn pc zowel office 2003 als 2007 draaien. Nu worden alle excel bestanden die ik open, geopend in office 2007. Als ik er nu één in 2003 wil openen. Probeer ik dat aan te geven via "Openen met" allees het icoon van 2003 herkend mijn pc niet. Is er een andere mannier om aan te geven dat ik mijn exceldocumenten altijd wil openen in 2003?

Alvast bedankt
 
Antwoord op hetzelfde probleem:

Probleem is opgelost.

Je moet van die versie die je als standaard wilt instellen, de SETUP draaien en vervolgens "Office herstellen" kiezen.

Gevolg : deze versie van Excel is de standaardversie.

Michel

Volgens Michel Driessen uit Genk werkt dit perfect.

Cobbe
 
Hoi Cobbe,

bedankt voor je reactie. Maar weet u misschien ook nog een andere oplossing die mogelijk sneller werkt. Want de ene keer wil ik dus versie 2003 gebruiken en de andere keer 2007. En ik kan slechts elke keer de setup opnieuw draaien en herstellen.
 
Naar mijn ervaring werkt het niet prettig om twee Office versies op dezelfde computer te draaien. Wat Word betreft zul je iedere keer dat je één van de versies wilt gebruiken steeds op nieuw setup moeten draaien. Excel komt er, wat dat betreft, wat beter vanaf. Je hoeft niet steeds setup te draaien maar je kunt problemen verwachten in het geval je een macro in de persoonlijke werkmap hebt staan. Veelal zal 2003 je vertellen dat er een bepaald bestand niet kan worden geladen, afgezien van het feit of je een macro in je persoonlijke map hebt staan.
 
Het is wel degelijk mogelijk twee versies van MsOffice te draaien ..... uitgezonderd Outlook.

TS: als je Excel2007 nu eens verwijderd?
 
Het is wel degelijk mogelijk twee versies van MsOffice te draaien ..... uitgezonderd Outlook.

TS: als je Excel2007 nu eens verwijderd?
Ik heb niet gezegd dat het niet mogelijk is, maar niet altijd even handig.

Wil je de minste kans op problemen installeer dan eerst 2003 en daarna 2007.
 
Hoi,

Ik heb 2007 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar alle excelsheets worden nu geopend in 2007, dit is zijn standaard. Ik kan alleen een excelsheet openen als ik eerst 2003 opstart en daarna via openen het juiste bestand openen.
Dit is erg lastig als het gaat om een sjabloon die ik wil bewerken in 2003.
 
Je kunt toch bij de mapopties aangeven welk programma welk bestand met welke extensie moet openen.
Geef bij de xls, xlt, xla- bestanden aan dat Excel 2003 deze moet openen. Dan blijft 2007 gereserveerd voor de 4 letterige extensies.
 
Dat is inderdaad de oplossing, deze verwees inderdaad naar 2007
hartelijk bedankt.
 
Lijkt mij dat je bij Openen met... ook een programma 'handmatig' kunt aangeven door middel van de "Bladeren..." knop (al dan niet i.c.m. éérst kiezen voor Programma kiezen...)

Blader dan naar C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11 en kies Excel.exe

Tijs.
 
Hoi, als ik dat doe krijg ik de melding "is geen geldige win-32 toepassing"

Dat krijg ik touwens ook als ik de mapoptie aanklikt. Dus het is helaas nog niet gelukt.
 
Geen geldige 32-bits toepassing zou ik vermoeden dat excel.exe (de Office2003 versie) niet goed op de computer staat. Weet je wel zeker dat Excel2003 het nog wel doet op jouw computer? Overigens is dit probleem er niet als de optie van snb géén dergelijke foutmelding oplevert bij het openen van .xls, .xlt etc. als daarbij ook echt Excel2003 opent.

Tijs.
 
Ik kan Excel 2003 gewoon openen en het excel sjabloon gewoon via het programma inlezen.
Alles werkt ook naar behoren. Ditzelfde geldt voor 2007.
Alleen bij het toekennen van het programma aan de extensie krijg ik deze foutmelding.
 
Heb je dit probleem ook bij de methode van snb??

Tijs.
 
Ja dat heb ik ook geprobeert. Eerst dacht ik dat het daar mee opgelost was. Maar bij het openen van mijn sjabloon krijg ik ook die foutmelding.
Ondertussen heb ik bijde office versies verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Maar nu wordt alleen office 2007 geopend. Ook al geef ik aan dat het sjabloon met de extensie *.XLT geopend moet worden in 2003.
Maar foutmelding is weg.
 
Beste sjors12 ;)

Ik werk nu al 3 à 4 jaar met 2 Office paketten naast elkaar en zonder problemen.

Alle bestanden worden geopend met 2007 als ik erop dubbelklik.
Voor de bestanden van 2003 doe ik gewoon Openen met en klik op 2003.

Waar ik wel problemen mee had zijn de updates van Office 2003, deze verwijder ik of installeer ze gewoon niet.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ik werk ook met twee Office versies, 2003 en 2007, naast elkaar en zonder enig probleem.
Wat je moet doen is beide versies installeren, en als je 2003 niet als laatste hebt geinstalleerd moet je bijv excel 2003 openen en kiezen voor Help => Analyse en herstel...
Dit even draaien en het werkt voortreffelijk, totdat je een Word 2007-document opent door dubbelklikken, dan wordt de zaak omgezet en wordt vervolgens alles geopend in 2007. Dan even weer Help => Analyse en herstel... aanklikken in een Office 2003 applicatie en het werkt weer tot je door aanklikken een Word 2007 document opent. Openen van een Excel 2007 document door dubbelklikken verandert de instellingen niet.
Ik kan op deze manier goed uit de voeten.

Je kunt zonder problemen Word 2007 openen en dan via Openen een bestand kiezen, dan worden de instellingen namelijk niet veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan