Twee PC's - een printer, hoe moet ik te werk gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Twee computers - 1 printer.

Op dit moment verwissel ik het USB kabeltje, van de ene pc in de andere.
Enigszins een gedoe, apparaten wegschuiven, e.d. kan er niet echt makkelijk bij, lampje erbij: USB poorten moeilijk zichtbaar, maar goed, dat doet er verder niet toe.

a) beide pc's hebben 1 vrije LAN poort (de andere wordt gebruikt voor Internet)
b) Asus RTN66U router, 2 poorten reeds bezet uiteraard
c) Epson Workforce WF-5620DWF, voorzien van USB en Ethernet
d) heb twee netwerkkabeltjes
e) op beide pc's zijn de netwerk instellingen hetzelfde, zie onder b.

Ik heb geen verstand van netwerk zaken.
Vergeefs heb ik gezocht naar een soort van 'stappenplan voor -ont-zet-tende- dummies' ;)

A) Control Panel->Hardware and Sound->Devices and Printers
de printer selecteer, rechtmuisknop, printer-properties
sharing: Share this printer aangevinkt
dit op beide pc's

B) Control Panel->Network and Internet->Network and Sharing Center->Advanced sharing settings

Onder 'Home or Work'
Turn on network discovery: aangevinkt
Turn on file and printer sharing: aangevinkt
Turn off Public folder sharing (people logged on to this computer can still access these folders): uitgevinkt
Use 128-bit encryption to help protect file sharing connections (recommended): aangevinkt
Turn on password protected sharing: aangevinkt
Allow Windows to manage homegroup connections (recommended): aangevinkt

(dit staat ook zo onder 'Public (current profile)

C) Control Panel> Network and Internet> Network and Sharing Center en dan links onder 'HomeGroup'
Daar is de [Create a homegroup] knop grijs. Maarrr ik weet niet of dat ertoe doet

Twee domme vragen,
- hoe moet de printer aangesloten worden?
- wat doe ik fout?

Als die op 1 pc middels een USB-kabeltje is aangesloten, en ik wil wat vanaf de andere pc printen, dan gaat dat niet lukken)

Thanks!

Laatst bewerkt: