Twee pc's met elkaar verbinden om bestanden te delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluppe

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Zit met volgende probleem, na instalatie van een router kan ik met mijn desktp-pc en met mijn laptop-pc gelijktijdig op het net .Dat is dus ok.Maar wat ik eigenlijk het meest wil is de bestanden delen van beide pc's. Na wat handleidingen te gelezen hebben denk ik dat ik dat ik nog een netwerkkaart zal meten bijplaatsen in de hoofd pc .Nu zit er al een in , waarvan de adsl modem gebruikt maakt.Is dat zo of heb ik het mis voor? Wie weet anders raad?

Ja het signaal gaat eerst naar de modem en dan naar de router waaruit het verdeeld wordt naar beide pc's.
Op beide heb ik dus internet maar kan tussen de twee pc geen bestanden delen. Moet ik dan nog een tweede netwerk bijvoegen ? Nog di mijn modem is er een van het type: ethernetmodem.

Dan heb je dat goed neergezet...

Welke besturingssystemen heb je op beide pc's?
Heb je wel mappen gedeeld?
Heb je misschien een firewall draaien?

Draai op de desktop " xp home " en op de laptop
draai ik windows 2000.
Op beide pc 's zijn de fire-walls uitgeschakeld. Ook heb ik bestanden gedeeld ingevoerd.

Heb je ook de interne firewall van xp uitstaan?

Kun je elkaar wel pingen?

Ga op je laptop eens naar start, uitvoeren en typ dan in:

\\ipadres van de xp machine (bijv \\192.168.0.1) en druk op OK. Krijg je dan wel wat te zien?

Doe dit ook op je xp machine maar vul dan het ipadres van de laptop in

download simpel weg met je pc waar je bestanden vanaf wilt halen een FTP server (Serv-U).. download daarna een FTP client (flashfxp) voor de pc waar je mee gaat downloaden van de andere pc! Kijk welk netwerk ip de computer heeft met de FTP SERVER!!! en probeer met de FTP CLIENT naar het netwerk ftp protocol te verbinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan