Twee pc's op internet via router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Ik heb internet bij telenet. Ik heb een pc en mijn zoon een laptop, beiden verbonden op internet via een router van het merk "SMC networks 802.IIg 54Mbps.
Het probleem dat zich steeds voordoet is, als ik op het internet zit en mijn zoon gaat ook op het internet valt de verbinding voor beiden weg en omgekeerd ook.
Ik ben verbonden met de router via een 45connector "vaste kabeltje" en de zoon draadloos. Wie kan ons helpen met dit probleem op te lossen, zodat we beiden op het internet kunnen.

Alvast bedankt voor de hulp, grtz bibba en zoon.

Kijk eens, m.b.v. de handleiding, in de configuratie van de SMC na, of hij in Bridging mode staat ipv. in NAT-mode.

Staat het ding in Bridging mode, dan krijgt 1 van de 2 pc's/laptops een ip-adres toegewezen, rechtstreeks vanuit de provider ipv. door de SMC. Zit vader op Internet, dan komt zoon op Internet, dan kan het ip-adres gekaapt worden door zoon (en omgekeerd).

NB: Bridging mode heeft niets met de verbindingsinstellingen naar je Internetprovider te maken, uitsluitend met de rol die de router speelt voor het 'thuisnetwerkje'.

Overigens is de type-aanduiding van de SMC verkeerd:
Dat 802.IIg staat voor het draadloze protocol, en 54 mbps de maximale draadloze snelheid. Hetgeen je schreef is dus NIET de type-aanduiding van de SMC.

Tijs.

De router is van SMC networks "SMCWBR14-G2 EU" , deze is geplaatst door de verkoper. Ik heb in mijn pc en de zoon zijn laptop gekeken maar vind de router nergens terug . Dus ik kan de configuratie van de router niet nazien. Een handleiding zit er ook niet bij, alleen maar hoe hij moet aangesloten worden. Kan je ons verder helpen?

Laatst bewerkt:
Als ik het juiste model gekozen heb, zijn de handleidingen hier te vinden.

Naast de beknopte handleiding in het Nederlands is er ook de 'grote' handleiding in het Engels te vinden. Dat is de eerste handleiding in de lijst (die van 15874 kb).

Succes,

Tijs.

De handleiding heb ik gevonden, maar als ik naar het http adres ga vraagt hij een password. Wat moet ik daar invullen? Want mijn password neemt hij niet.

Het standaard meegeleverde wachtwoord af fabriek is: smcadmin

Tijs.

Alvast bedankt voor het paswoord, dat is gelukt.
Bridging mode vind ik nergens terug, wel NAT settings en de NAT module functie staat op enable.Nog steeds kunnen we niet beiden op het net.

Ok, als een eerdere poster gelijk had, en inderdaad ip-adressen in de 192.168.2.x reeks worden toegekend, probeer eens op beide computer zo'n adres 'hard' in te stellen.

Dus:
PC van Pa: 192.168.2.10
PC van zoon: 192.168.2.20

De rest laten zoals het is.

Kijk eens of het dan wel lukt.

Indien geen resultaat: Terugzetten op Automatisch een ip-adres laten toewijzen.

Tijs.

Het probleem is gevonden, de router was defect. Heb een nieuwe gekregen en nu lukt het wel.

Fijn dat je de oorzaak teruggemeld hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan