Twee pc's samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigboss21

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
beste lezers,,

ik heb onlangs een andere pc aangeschaft, het is geen nieuwe maar een redelijke 2dehandse pc ,, nu wil ik mijn oude pc hardware toevoegen aan de nieuwe pc die ik heb aangeschaft. dit doe ik omdat beide pc's redelijke goeie onderdelen hebben. daarom wil ik van beide, de krachten bundelen en een betere pc bouwen.

nou ben ik best wel handig maar heb ik toch wel wat directie nodig, daarom wil ik jullie graag om hulp vragen

info pc's

pc oud:
intel pentium 4 2.6ghz
120 gb hdd
nivedia MSI geforce 7600 GS videokaart (heb ik zelf bijgekocht, alleen ben ik de instal cd kwijt)

pc new:
intel celeron processor 420
250gb hdd
2gb ram {+/-1800mb over i.v.m videokaart}
onboard videokaart{pakt mijn geheugen af}

zoals jullie al zien is het een hele klus, maar ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen met samenstellen van een betere pc.

alvast bedankt:thumb:

videokaart in de nieuwe pc de drivers van die cd staan ook op de website van de fabrikant en kun je zo gratis downloaden.(nieuwe versie dan op de cd)

2 harde schijfen en raid 0 geeft ook een hele leuke snelheids winst

En meschien nog wat ram uit je oude pc naar je nieuwe(mits het geen veel lagere snelheid heeft dan het geen in de nieuwe pc)

Laatst bewerkt:
moet ik de proccessor wisselen of kan dat niet?????:o

Laatst bewerkt:
Zoals ik het nu even zie kun je beter je oude pc handhaven en alleen de harddisk uit de nieuwe overzetten naar de oude (eventueel het geheugen als het hetzelfde soort betreft). Dat zijn slechts 2 handelingen: hdd + geheugen.

de oude pc is eigenlijk erg versleten fans zijn kapot,,,enz,,enz

maar is hetniet mogelijk om de moederboard over te zetten,want ik zie ook dat mijn nieuwe erg beperkt is,, heeft geen ingang voor nieuwe hdd of kan ik die aansluiten op de andere hdd ,,soort van koppelen

sorry ik ga toch de oude hdd aansluiten op de nieuwe ,,maar er was nog iets met master en slave..

mijn newe hdd is aangesloten gelijk op de moeder board met een rode dun kabel, dvd speler met ide-kabel. hoe moet ik nou de nieuwe hdd aansluiten

nieuwe hdd is met een rode kabel genaamd serial ata aangesloten

Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat de hdd een IDE schijf betreft?

Je kunt de schijf op dezelfde kabel plaatsen als waar nu de CD/DVD speler zit.
Van belang is het volgende:

achter op de CD/DVD speler zie je een paar kreten staan : master en slave. KIJK naar het kleine legoblokje dat over de pinnetjes zit op die speler. Aan de hand van de positie van het blokje weet je of de speler als master of als slave staat ingesteld.

Kijk nu naar de hdd, ook dáár staat achterop bij de pinnetjes master en slave. Als de CD / DVD op master staat dan zet je het legoblokje op de hdd op slave. Staat de CD / DVD op slave (wat ik betwijfel omdat de rest SATA is in die machine) dan moet je de hdd op master zetten.

ik heb nu mijn oude hdd aangesloten,, ik heb het eerst gewoon geprobeerd zonder iets te veranden en het schijnt gewoon goed te werken..

maar nu zit ik met mijn ouwe video-kaart en ik zie dat hij niet past in het newe moedrebord,, kan ditkloppen ,,,

Zonder te weten wélk moederbord en het type aansluiting van de kaart kan ik er weinig over zeggen. PCI / AGP?

Download dit tooltje (links boven onder 'Download latest version') en je leest álles over de hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan