• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee rijen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

UnnamedNL

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
ik heb twee rijen met 1 bijbehorende waarde.
bij het invoeren moet er uit een tabel die waarde worden gezocht.
het voorbeeld is in het klein. het gaat om veel meer waarden dus ik hoef geen formule zoals: =ALS(EN(A3=140;B3=40);.............

alvast bedankt

Bijlagen

MauriceSmit,

Ik denk dat de formule van jou beter is.
Zelf ging ik er van uit dat het getal wat in de 3e kolom staat, als uitkomst moest zijn maar dan klopt mijn formule nog niet.

nee helaas, zo bedoel ik het nog niet.
de 1,2,3 en 4 moet eigenlijk hele andere variabele waarden zijn.

UnnamedNL,

nee helaas, zo bedoel ik het nog niet.
de 1,2,3 en 4 moet eigenlijk hele andere variabele waarden zijn
.

Waarom heb je dan niet in je bestandje gezet wat de uitslag moet worden?
Geef nu een voorbeeld met wat het moet worden, s.v.p.

zo nu alle mogelijkheden met de juiste plaatsen.
de tabel zit in het andere werkblad.
bedankt dat jullie me hierbij helpen

Bijlagen

hij zou het op jou mannier moeten doen alleen hij geeft alleen bij 140 40 de waarde 1 en bij de andere 3 not found. dus hij doet het nog niet. we zijn wel een stapje dichterbij denk ik

dit komt omdat hij met de verticaal zoeken altijd naar de bovenste in de rij zoekt en daarmee gaat werken. bij de 140-50 combi ziet hij dus de bovenste 140 en de bovenste 50. ik zou niet weten hoe je dit op zou moeten lossen omdat waarden meermalig voorkomen is de Verticaal zoeken functie niet zo geschikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan