Twee routers achter upc modem ??!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

freecard

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Goedemorgen
Ik heb al enige tijd een probleem met de internet verbindingen.
In de meterkast staat het upc moden Cisco EPC3925 in de woonkamer een Asus RT-N66U bedraad naar de Cisco en in het kantoor een Linksys WRT320N ook bedraad via een tweede kabel.
In de woonkamer werkt alles perfect zowel bedraad als wifi
Maar op het kantoor is de verbinding slecht of helemaal niet op een Imac rechtstreeks op de Cisco
wel op een windows laptop rechtstreeks op de Cisco dan is de verbinding perfect.
De Imac werkt wel in de woonkamer waarschijnlijk zijn dit instellingsproblemen maar hoe los ik die op ??
Ook de Linksys is niet aan de praat te krijgen ,de Cisco is het modem met DCHP instellingen en geeft alles goed door aan de Asus maar de Linksys werkt niet goed.
Wie weet hoe de Linksys moet worden ingesteld en hoe de Imac terug wordt gezet in de basisnetwerk instellingen
Dank voor de info Henk

Kun je die upc modem niet op 'bridged' modem zetten? Dan zend deze geen signaal meer uit, fungeert die niet meer als router, en krijgt die asus rt-n66u het publieke adres. Zou op zich sneller moeten werken.

Ook gehad en werkt inderdaad maar dan heb ik op de Linksys maar Max 10 mb internet terwijl ik bij Upc een 120 mb heb in de woonkamer werkt het dan wel goed maar omdat de Cisco in bridge staat gaat het signaal eerst naar de asus en komt dan via de Cisco naar de Linksys met het nodige verlies
info van Upcmedewerker
Advies Cisco als modem/router instellen en de Asus en de Linksys als AP instellen maar hoe de Linksys in te stellen op de Linksys is DD-WRT geïnstalleerd

Dan bedoelt die medewerker dat je van de Asus en de Linksys dat je daarvan de dhcp server uit zet, en dat deze alleen in staat is om draadloze communicatie met clients af te handelen. Zorg wel dat je dan de wan aansluiting niet meer gebruikt.

Inmiddels gedaan wat werd voor gesteld.
Zowel de Asus als de Linksys werken nu beide met Utpkabel
Maar wifi op de linksys werkt niet wel te zien op b.v. de IPad maar geen internetverbinding.
Alleen ik blijf met een vraag zitten
De IMac via kabel aangesloten op de Asus geeft 120mb dus perfect
Maar de IMac op de Linksys via de kabel geeft maar 75 tot 80 mb
Vraag blijft hoe dit komt
en hoe stel ik wifi van de linksys gelijk aan de asus in zodat als ik van de ene ruimte naar de andere ga niet heof te switchen van router
maar de iPad automatisch de sterkste verbinding gebruikt ?

Zelfde SSID gebruiken, op een ander kanaal uitzenden.(die routers kunnen nog worden onderscheiden aan de hand van een BSSID(dat is het Mac adres van de Access point)).

Kun je uittekenen hoe je alles tot nu toe hebt aangeloten? bijv welke aansluitingen op de routers en modems verbonden zijn met elkaar, en met de apparatuur?

IMG.jpghttp://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=207908&d=1396348519&thumb=1&stc=1
ik hoop dat de tekening duidelijk genoeg is
wat mij het meenste verbaasd is het verschil in snelheid tussen kantoor en woonkamer
Maar het is geen probleem want het werkt wel
alleen de wifi instellingen zijn nog niet helemaal ok
in ieder geval dank voor het meedenken

Je gebruikt nergens een WAN poort meer dus? dat is goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan