Twee routers en portforwarding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfshape

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
26
Hallo Allemaal,

Vanwege slechte ontvangst heb ik besloten om een router achter een router te zetten.

Dus router1 (gateway): 192.168.0.1 (is op Internet aangesloten)
router2 (gateway): 192.168.1.1

Ondanks dat ik keer op keer gelezen heb dat bij router2 de DHCP uitgezet moet worden, werkt het perfect (dus ook met DHCP aan).

Nu wil ik een IP-camera op router2 aansluiten, de portforwarding op router2 is goed ingesteld en werkt dus naar behoren.

Maar hoe moet ik nu router1 laten verwijzen naar router2? Ik heb in router1 de portforwarding naar de gateway van router2 laten wijzen, dit werkt niet, ik heb ook geen idee wat ik eigenlijk aan het doen ben.

Kan iemand me verder helpen?

Vriendelijke groet,

Marco
 
Toch dhcp uitzetten en router 2 een statisch ip-adres geven in de range van router 1.
 
Toch dhcp uitzetten en router 2 een statisch ip-adres geven in de range van router 1.

Dank voor je reactie, ik ben nu bezig om de kabel niet in de WAN poort maar in de LAN poort te steken, dan wordt het kennelijk een switch en kom ik in dezelfde IP-Range terecht, dan moet het forwarden weer wat makkelijk gaan hoop ik...

To be continued!
 
Toch dhcp uitzetten en router 2 een statisch ip-adres geven in de range van router 1.

Het werkt(!)

Wat een gekloot heb ik ermee gehad...

Goed voor iedereen na mij:

Router1 DHCP 192.168.0.1 voor de IP camera port forwarding 80-80 192.168.0.50 (static ip)

Router2 Static ip 192.168.0.2 ook weer dezelfde port forwarding. Router 2 maakt verbinding met Router 1 via de LAN poort (dus kabel van router 1 naar router 2.lan)

Klinkt eenvoudig, is het ook... Nu begrijp ik het ook nog.

Dank!

Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan