• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee sheets samenvoegen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkdante

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2011
Hallo allemaal,

om te beginnen, sorry als dit een n00b vraag is, maar na dagen *****n en zoeken kom ik er gewoon niet uit :confused:

Ik probeer een verkooprapport te maken, van twee verschillende administraties. Alles uit de databases halen is gelukt, inclusief eventuele macro's. Hij laat nu, van een gewenste periode, zien welke producten en hoeveel producten een klant heeft gekocht . Dit is onderverdeeld in twee sheets, één per administratie. Producten en klanten kunnen in allebei de sheets voorkomen, maar dit hoeft niet.

Nu wil ik ook een sheet hebben, die de twee verschillende administraties bij elkaar samenvoegt in een 'Totaal' sheet, alsof het 1 administratie is en je direct kunt zien welke (en hoeveel) producten je aan wie hebt verkocht.

Om de één of andere reden wil het mij dit niet lukken. Het totaal aantal verkopen per klant is me wel gelukt, met behulp van de 'samenvoegen' functie. Deze staat nu in de 3e sheet 'Samen'. Ik kan alleen zo niet zien welke producten dit zijn. Als ik vervolgens bij het samenvoegen 'Koppelingen met brongegevens maken' aanvink, dan kun je de selectie uitklappen en zie je precies de hoeveelheden. Maar dan staat er in de regel alleen de naam van het excel bestand en niet de naam van het product :(

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen dan ben ik je eeuwig dankbaar! :love: Want het duurt niet lang meer of ik ga excel opeten :P

Groetjes,
David

Bijlagen

Darkdante,

Is het misschien een idee om de 2 sheets naar 1 sheet te kopieren en er een draaitabel op los te laten ?

Bijlagen

Jongens, onwijs bedankt!!! :love::thumb::love: Het is me gelukt en het ziet er super mooi uit! Mijn eeuwige dank gaat jullie kant op :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan