• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee titels blokkeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pimcl

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2020
Hallo allemaal,

Ik loop vast met het volgende:

Ik wil graag een titel blokkeren in Excel. Ik weet dat dit kan onder beeld > blokkeren, maar ik wil dit niet voor het gehele blad blokkeren. Ik wil namelijk dat wanneer regel 24 wordt gepasseerd dat dan de volgende titel wordt geblokkeerd. Is dit mogelijk zonder VBA?

Groet,

Pim

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik verwacht dat tabellen in mijn geval het enorm veel werk zal zijn om de grote hoeveelheid formules die in de titels en cellen staan (ook voorwaardelijke opmaak) opnieuw te maken. Zodra ik een tabel ervan maak springt alles weg. Heb je hier een oplossing voor?

Normaal gesproken, met een nette tabel, worden de opmaak en formules perfect meegenomen zodra je een nieuw record toevoegt. Dus als je de tabel opzet, met je formules en je opmaak, zou je daarna probleemloos moeten kunnen toevoegen.

Inderdaad voegt de tabel automatisch rijen en kolommen toe. Maar het probleem is het invoegen van een tabel over de al bestaande opmaak/formules. Er zijn een aantal verborgen rijen die niet zichtbaar moeten worden en andere complexiteiten zoals kolommen die moeten samengevoegd moeten worden (is niet mogelijk in een tabel).

Dus eigenlijk is een tabel niet gewenst. Is er een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Pim,

voeg eens een representatief voorbeeldbestand toe

Emields, Met het groeperen kom ik in de knoop met de verborgen regels bij het uitklappen van de regels.

Waarom gebruik je 7 cellen voor 1 week in een weekplanner?

Emields, het is over het algemeen makkelijker om te zien wanneer een week eindigt door naar beneden te kunnen scrollen, waarin de weken en de task description mee scrollen. De looptijd van de rijen kan namelijk enorm toenemen. Voor een simpel voorbeeld waarin 14 weken worden weergeven is het te overzien, maar wanneer dit toeneemt naar 52 weken wordt het lastiger.

Ik gebruik 7 cellen per week omdat de voorwaardelijke opmaak hierop is gebaseerd. Kolommen G en H zijn weergeven in dagen dus vandaar dat ook dit weergeven moet worden in dagen. Ik ben het met je eens dat 1 cel ook voldoende zou moeten zijn in een weekplanner. Er is om andere redenen gekozen voor 7 cellen voor 1 week

CF:

PHP:
=OR($H1<I$3;$G1>I$3)
PHP:
=$D1="Payment"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan