• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee txt bestanden importeren en bestaande data behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

drpiso

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Goedendag,

Op dit moment probeer ik een database aan te maken in excel.

Het doel is om een 2 txt bestanden (Exporttrans.txt + Exportbatch.txt) te importeren naar excel. Deze bestanden worden geexporteerd vanuit een programma en zijn direct te importeren in excel. Het importeren is dan ook niet het probleem, maar wat ik wil is dat excel automatisch de data uit de txt bestanden haalt. Het zijn twee bestanden en dit komt doordat het programma ze alleen gescheiden kan exporteren.

Exporttrans.txt = (Cel 1 | Partij) (Cel 2 | Kopernaam) (Cel 3 | Datum) (Cel 4 | Verkocht) (Cel 5 | Prijs) (Cel 6 | Bedrag) (Cel 7 | Verrekendatum)
Exportbatch.txt = (Cel 8 | Karren) (Cel 9 | Type karren) (Cel 10 | Platen)

Dit zijn de verschillende kollommen die geexporteerd worden vanuit de twee bestanden. Deze twee bestanden wil ik in een overzichtelijke excel sheet hebben. En iedere keer dat de txt bestanden worden vervangen door een nieuwe versie moet het oude bestand in de tabel blijven staan en het nieuwe bestand boven de oude data worden geplaatst.

Wat heb ik gedaan:
ik heb het voor elkaar gekregen om de txt bestanden te importeren en excel te verbinden met de bestanden. Zodra ik het oude txt bestand vervang door een nieuwe versie verdwijnt de bestaande data uit de excel database. Het doel is dat juist de eerdere data in de excel blijft en de nieuwe erboven komt te staan.

Ik hoop dat het mogelijk is om het in excel voor elkaar te krijgen, want anders moet ik van excel naar Access en dat lijkt me ook niet ideaal.

Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan