• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

twee userforms gelijktijdig openen mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik ben wat aan het experimenteren en wil eigenlijk twee userforms bij het openen van het bestand gelijktijdig openen en ook open laten. Die wil ik dan bovenaan plaatsen, daaronder m'n eigen toolbar (dat krijg ik wel voor elkaar), zodat het gedeelte waarop de gegevens worden weggeschreven zichtbaar blijven. Is dit mogelijk?

Dat kan door het userforrm modeless te openen
Code:
With Userform1
    .Show vbModeless 
    .Repaint
End with

De repaint is nodig omdat het formulier meestal niet goed opgebouwd wordt, wanneer het Modeless geopend wordt.

Mvg Leo

Dank je wel!
Dat werkt, maar op moment dat ik gegevens met eerste userform wil wegschrijven wordt Excel geminimaliseerd. De gegevens zijn wel weggeschreven, maar de userform "ontlaadt" niet.
Op het moment dat ik met tweede userform gegevens ophaal, aanvul en wil wegschrijven verdwijnt het tweede userform, terwijl het de bedoeling is dat het altijd zichtbasar blijft. Het wegschrijven lukt wel.
Is dit allemaal nog duidelijk:confused:

Een gedepersonaliseerd voorbeeldbestandje maakt meer duidelijk dan duizend woorden:)

Schrik me d... :)
Als ik de formulieren modeless laat openen.
Code:
Formuit.Show vbModeless

En vervolgens het volgende weghaal bij opslaan_Click bij
formin
de Application.WindowState = xlMinimized en bij
formuit
de 'UserForm_Initialize en de unload me
Dan werkt het volgens mij wel.
Dan dient er nog wel een voorziening te komen om de formulieren te legen tussendoor.
Of door ze te unloaden en direct weer te tonen, ofdoor de betreffende boxen leeg te maken.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Hebbes:) Bij Formin aan het eind Unload Me en de macro Form1 en bij Formuit Unload Me en de macro Form2.
Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan