twee velden zelfde data

Status
Niet open voor verdere reacties.

csm

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
80
Hallo

Ik wil dat de gegevens die ik in een veld invoer als 4621 GG in het andere veld als
4621GG wordt weergegeven.

is dit mogelijk


groet CSM
 
Met REPLACE:
Een voorbeeld zoals je dat op een formulier maakt. Je geeft het tweede tekstvak de volgende formule als Besturingselement:
=Replace([Tekstveld1];" ";"")
Overigens riekt je vraag naar een niet helemaal jofel ingesteld Invoermasker voor een postcode...
 
niet helemaal goed

Hallo Octafish

ik zal even uitleggen waarom ik dit wil in een tabel staan 1200000 klanten waarvan de postcode als volgt is opgeslagen 4621GG

nu gebruik is sinds kort een postcode tabel om de gegevens op te zoeken het invoer masker geeft het zo weer 4621 GG en wordt dan nu ook zo in die tabel opgeslagen

ik zoek mijn klant in combinatie met het huisnummer dus bv 4621GG 6
omdat de postcode nu verkeerd opgeslagen wordt kan de klant niet gefilterd worden
vandaar mijn vraag ik heb je oplossing getest maat het resultaat blijft 4621 GG

groet CSM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de postcodes in het huidige veld wilt aanpassen, kun je één keer een <Zoeken en Vervangen> doen op het veld Postcode; vervang een spatie door niks, en je bent klaar. Vervolgens het invoermasker opnieuw aanmaken met de wizard, en deze keer de optie gebruiken die de spatie niet op slaat, en je bent er.
Wat je eigenlijk wilt doen volgens mij is niet een extra veld maken, maar een bijwerkquery op je huidige veld Postcode. Het lijkt mij niet zo heel zinvol om een extra veld te maken in dit geval.
Iets als:
Code:
UPDATE Contactpersonen SET Contactpersonen.Postcode = Replace([Postcode]," ","",1);
Op het veld Postcode zet je dan bij <Invoermasker>: 0000\ >LL;;_, en de veldlengte stel je in op 6 karakters. Als je alleen Nederlandse adressen op slaat tenminste.
 
Hallo

Bedankt voor je input ik heb op kunnen lossen dank zij jouw in breng.

met vreindelijke groet CSM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@CSM:
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om die reactie te quoten. Onnodige quotes derhalve verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan