Twee verschillende providers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Vraag 1:
Ik heb een toestel met 2 Simkaartposities.
Moeten de twee simkaarten altijd geleverd zijn door één en dezelfde provider?
Of mag Simkaart 2 van een andere provider zijn?

Vraag 2:
Momenteel heb ik nog maar 1 Simkaart. Nu wil ik een tweede Simkaart kopen,
Wordt onder de tweede Simkaart altijd verstaan een Duo-kaart?
krijgt deze tweede Simkaart automatisch ook een ander telefoonnummer als Simkaart 1
En zo ja, is dat tweede telefoonnummer dan door mij zelf uit te kiezen?

MVG
Jan Filarski

de 2 simkaarten hebben niets met elkaar te maken, ik gebruik een proximus- en een mobistarkaart in 1 toestel,
een duokaart is anders, het zijn 2 kaarten die 1 nummer delen, als de ene actief is, dan is de andere automatisch niet verbonden.

Hallo de jean

Behoud van telefoonnummer ,saldo enz.. kan geregeld worden door een nieuwe Provider (b.v. Simpel) hoop ik.

Hoe krijg ik dan een nieuw telefoonnummer op SimKaart 2 ?

Wordt dat telefoonnummer automatisch verstrekt bij die nieuwe SimKaart, of heb ik hier inspraak op? (wat nummer betreft)

Ik heb hierin totaal geen ervaring.

Misschien heeft U een paar belangrijke aanwijzingen hieromtrent.

MVG
Jan Filarski

Momenteel heb ik nog maar 1 Simkaart. Nu wil ik een tweede Simkaart kopen,
Wordt onder de tweede Simkaart altijd verstaan een Duo-kaart?
krijgt deze tweede Simkaart automatisch ook een ander telefoonnummer als Simkaart 1
En zo ja, is dat tweede telefoonnummer dan door mij zelf uit te kiezen?

Als je een tweede simkaart wilt, dan zul je bij je eigen provider of bij een ander een nummer moeten aanvragen.
Je kan ook een prepaid simkaart kopen en daar dan eventueel een vast abonnement opnemen, want je hebt nummerbehoud.

Zoals Dejean al uitgelegd heeft, is een Duo-kaart iets heel anders dan 2 verschillende simkaarten. Een duo-kaart deelt 1 mobiele nummer, en als je dan met 1 belt, dan doet de andere kaart het niet.

Ik zelf heb bij Simpel.nl 2 simkaarten, dus 2 met verschillende nummers. Op de 1 heb ik een abonnement met bellen, sms en internet. Op de andere simkaart heb ik alleen bellen.

Ik hoop dat je het nu begrijpt?

Hallo Femke98

Ik heb het begrepen.
Ik ga morgen naar een T-Moblie shop en ga daar het één en ander regelen.
Heb je trouwens inspraak in een nieuw telefoonnummer?

MVG
Jan Filarski
P.S. Je ben je al eerder tegengekomen, inzake Ubuntu, dacht ik.

Hallo de jean

quote "bij proximus wel, maar kost veel geld"

Waarom wordt dit kostbaar ?

MVG
Jan Filarski

Nou, stel dat iedereen zijn eigen nummer kon uitkiezen of maken........daar zijn heel veel kosten mee gemoeid.

Ik werkte ooit bij een auto-onderdelen bedrijf die telecom ernaast deed. Naast de boekhouding was mijn taak om dus abonnementen af te sluiten voor onze klandizie.
Had heel veel contact met alle providers. Toen ik zelf een nieuw nummer wilde kon ik (vanwege het vele contact) een mooi nummer krijgen. Dit was in 1998 en dat nummer heb ik ng steeds.
Die gaat nooit meer weg.

Er zij nu providers die een lijst met nummers hebben liggen en daar kan je dan uit kiezen. Niet iedere provider doet dat trouwens.

En hier een website waar je een nummer kan kopen.
http://makkelijk06nummer.nl/06nummerkiezen/
Maar wat het kost ? Kijk eens onder de nummers! (en dat wil je echt niet betalen!!)

Maar je kan op dezelfde website ook kiezen uit andere nummers, de prijzen gaan van laag naar hoog: http://makkelijk06nummer.nl/prepaidsimkaart/prepaid-simkaart/?orderby=price

Bij prepaid simkaartjes kan je weleens vragen welke nummers ze in de bak hebben zitten en dan kan je een nummer kiezen. Op die manier heb ik mijn tweede nummer ooit kunnen kiezen, ook best een mooi nummer. Die is inmiddels omgezet naar een abonnement.

Laatst bewerkt:
ik heb zo een nummer uit de bak gegraaid ... 048? 666 en daar achter nog 3 x eenzelfde getal :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan