twee VGA Beeldschermen aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Beste mensen van Helpmij.nl

Ik heb een nieuwe pc samengesteld.
Ik wil nu mijn twee oude VGA beeldschermen erop aansluiten.
Dit zijn de aansluitingen die ik heb voor mijn videokaart en moederbord:
Videokaart: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
Moederbord: D-Sub (VGA), DVI-D
Wat is het beste om te halen?
Want ik heb wel al een koppelstukje van VGA naar DVI

Alvast bedankt voor jullie antwoord
Vriendelijke groet,

Annowins - Daan

Je kan voor beide DVI-D en DVI-I poorten een verloopje halen naar vga, je kan ook een verloopje halen van Display Port naar VGA.

Dit kan allemaal passief, en de verloopjes zijn dus vrij goedkooop.

Groetjes,
Rens

Sorry, maar een verloop van digitaal naar analoog zijn er niet, dan worden dat adapterkastjes.

Je kunt wel van DVI-i naar vga, die i staat voor digitaal en analoog, de 5 pinnen aan de zijde van de dvi.
En je kunt vaak in de bios aangeven dat je zowel de onboard als de PCI-e(peg) wil gebruiken.
Dan kun je die van het moederbord erbij gebruiken.

Je hebt inderdaad gelijk. Ik dacht dat we op het werk een passieve gebruikte, maar dit blijkt een actieve display naar vga te zijn, namelijk deze

Je kan inderdaad de onboard aansluitingen activeren en die gebruiken voor je 2e beeldscherm, je moederbord moet dit wel ondersteunen.

Je kan dan de converter die je al hebt gebruiken voor beeldscherm 1, en aansluiten op je videokaart en je 2e scherm aansluiten op je D-SUB(vga) aansluiting.

Groetjes,
Rens

Je hebt inderdaad gelijk. Ik dacht dat we op het werk een passieve gebruikte, maar dit blijkt een actieve display naar vga te zijn, namelijk deze

Je kan inderdaad de onboard aansluitingen activeren en die gebruiken voor je 2e beeldscherm, je moederbord moet dit wel ondersteunen.

Je kan dan de converter die je al hebt gebruiken voor beeldscherm 1, en aansluiten op je videokaart en je 2e scherm aansluiten op je D-SUB(vga) aansluiting.

Groetjes,
Rens

Oke Bedankt, dan ga ik dit doen :D

Sorry, maar een verloop van digitaal naar analoog zijn er niet, dan worden dat adapterkastjes.

Je kunt wel van DVI-i naar vga, die i staat voor digitaal en analoog, de 5 pinnen aan de zijde van de dvi.
En je kunt vaak in de bios aangeven dat je zowel de onboard als de PCI-e(peg) wil gebruiken.
Dan kun je die van het moederbord erbij gebruiken.

Dankjewel dit heeft me wel geholpen.

Ik heb nu vervolgens de vraag hoe kan ik dit tweede beelscherm installeren op mijn moederbord want ik zou niet weten hoe dit moet.

Voordat je het windows laad scherm krijgt, krijg je eerst het bios scherm te zien. Hier moet je op F2, F3, F4, F12, of Del drukken en dan kom ik je in de bios terecht.
Hier staat als het goed is een optie waarbij je kunt selecteren dat je de onboard-videokaart wil activeren.

Voordat je dit doet kun je ook eerst testen of die nog geactiveerd is door het scherm op de VGA aan te sluiten en te kijken of je beeld krijgt, krijg je beeld, kun je allebei de beeldschermen aansluiten en mocht het niet automatisch gaan kun je in beeldscherm eigenschappen instellen dat je montor wilt uitbreiden (bureaublad --> rechtermuisknop --> schermresoluties)

Vraag is of dat moederbord die optie heeft, opgeven van merk en type kan helpen.

Het moederbord is de ASRock FM2A75M-DGS, ik hoop dat dit wat helpt?

Dual Graphics
This item appears only when you install AMD RADEON graphics card on
this motherboard. Use this to enable or disable Dual Graphics feature. If
you enable this option, the primary monitor will be onboard VGA. If you select [Auto], Dual Graphics function will be automatically enabled when you
install AMD RADEON graphics card. The default value is [Auto].

Zou al moeten werken, dien je wel de 1e monitor aan de vga op het moederbord te hangen of het met de dvi wil weet ik niet, staat er wel vreemd want dat zou m.i. ook moeten werken, maar goed, je hebt een vga monitor.

Welk merk is je videokaart?

Een nVidia, er staat expliciet AMD maar of dat nu wat uit zou maken, uitproberen, eerst die op de vga van het mobo aansluiten.

Indien in de bios bij die optie ook "on" staat, die gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan