Twee videokaarten, ieder een monitor + Windows 98 SE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb m'n Windows 98 SE pc'tje ergens uit een hoek gehaald en eens een beetje opgeknapt (IBM Aptiva 2137-e60). Dit heb ik tot nu toe:

Specificaties
Windows 98 SE + alle updates
AMD K6 233 MHz
256 MB RAM
2 GB HDD
ATI Rage II+
Onboard geluidskaart
Creative Soundblaster 16 PCI

Ik zat te denken. Ik heb nog twee PCI videokaarten liggen (uit andere Windows 98 pc's, het zijn niet dezelfde videokaarten). Zou het mogelijk zijn de onboard videokaart (ATI Rage II+) samen met een andere te laten draaien zodat ik twee monitoren kan gebruiken? Dus op de onboard graphics een monitor en op een PCI videokaart een monitor. En hoe stel ik dit in als het mogelijk is?

Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt:D!

Ondertussen googel ik nog even verder.

EDIT:

Ik heb wel dit gevonden in de handleiding:
The VGA palette snoop function allows the system to refresh all ISA and PCI
graphic adapters installed in the system. This is needed if you install an
additional graphics overlay card such as an MPEG or an advanced 3D
graphics adapter. If the image on your monitor has problems after installing
such an adapter, set this parameter to Enabled. Otherwise, leave it to the
default Disabled to achieve better performance.

Ik bedenk me net dat de voeding dat niet gaat trekken. 200 Watt is natuurlijk te weinig. De videokaart hapt waarschijnlijk dan al 50 watt weg en dan het moederbord + HDD + zo'n AMD processor. Dat gaat niet werken.

Dan is deze vraag opgelost xD.

Laatst bewerkt:
Was er in Windows 98 al support voor meerdere schermen aan meerdere VGA karten? Vroeger kon men in de BIOS een VGA kaart kiezen. Verder waren er vroeger game karten, die achter een gewoon VGA kaart werden aangesloten. Verder was het vroeger mogelijk, twee game karten in zo een systeem te zetten. Deze konden samen een monitor aansturen. Dus ik vrees dat het niet zal lukken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan