Twee Videokaarten op één PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodspeed

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Hi guys!

De zaak ligt simpel:

Ik heb een XP 2100+ AMD. Ik heb er nu een Asus Ti4400 128MB op zitten (gwn AGP) , een videokaart welteverstaan . Daar zit geen TV-OUT op...maar ik heb nog een 32mb Diamond stealth S3 Savage met TV-OUT in de kast liggen. Is het mogelijk om deze twee videokaarten op één pc te installeren en te switchen tussen deze twee wanneer je maar wilt ? Graag ook uitleg hoe het moet.

Tnx Alot,

GoodSpeed

Even vooraf, ik heb hier zelf geen ervaring mee opgedaan,

Maar, je tweede kaart is een PCI kaart (meen ik) dus die jou je er in kunnen zetten, ik begrijp alleen niet precies wat je bedoelt met switchen.
Afhankelijk welke monitor je op welke kaart aansluit krijg je daarop het beeld van die kaart.

De kans op problemen is echter niet denkbeeldig, XP kan op zich tot 25 monitoren tegelijk aansturen...
Echter vaak werken video kaarten niet goed samen, kijk eens op de site van de leverancier of in de documentatie als je die hebt.
Ander probleem kan IRQ worden, je zult mogelijk apparaten andere IRQ's moeten geven om e.a. werkend te krijgen, dit hangt echter sterk af de instellingen van jou PC een algemeen antwoord is lastig te geven.

Nog even verder gezocht, S3 kaarten schijnen bijna zeker niet samen te kunnen werken met ook een kaart in het AGP slot...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan