Twee videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyvdb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een nieuwe laptop. Nu ben ik erachter gekomen dat er twee videokaarten in mijn laptop zitten. Onderstaand een screenshotje hiervan.

2d9nwv4.png

Hij neemt schijnbaar bij het gamen de zwakkere van de twee (de intel), waardoor de graphics minder hoog kunnen. Nu is mijn kennis van computers minimaal en hoop ik dat hier iemand me kan helpen de juiste videokaart te gebruiken voor mijn spellen.

Groetjes.

Bijlagen

• 2d9nwv4.png
    2d9nwv4.png
    3,6 KB · Weergaven: 13
Als je naar AMD Catalyst gaat en dan naar Gaming en dan 3D application kan je dan nergens iets selecteren van: Preffered graphics proccesor?

Beetje zoals dit bij Nvidia:
mohaa_nvidia_fix_part3.jpg

Ook is er soms een mogelijkheid om rechtermuis op de exe van het spel te klikken en dan zou er iets in de aard meoten staan van: Run this application with "AMD graphics"

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik kan "AMD Catalyst" echter niet vinden. Ben zoals ik al zei een leek op het gebied van computers, mijn excuses hiervoor. Als ik op de exe van het spel klik, krijg ik niet de mogelijkheid die jij beschrijft.

AMD/ATI catalyst kan je verkrijgen door op je bureaublad rechtermuis knop te klikken en Catalyst Control Center te selecteren.

Of via dit:

ati12.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenstaand is zeker de beste oplossing.
Wat je ook nog zou kunnen doen, is in het configuratiescherm de Intel kaart uitschakelen.
Nadeel daarvan is wel dat je altijd de "zware" kaart neemt, met bijbehorend energieverbruik... Niet zo erg als je de laptop 9 van de 10 keer gewoon thuis aan de stekker gebruikt, maar als je hem vaak meeneemt zit je er natuurlijk niet op te wachten dat de battarijsteeds binnen de kortste keren leeg getrokken wordt.

Ik heb al eens eerder geprobeerd de eerste videokaart uit te schakelen, maar dan start hij het spel niet eens meer op. Ik krijg dan een "reageert niet meer"-melding.

Dat pictogram kan ik overigens nergens vinden. Ik gebruik Windows 8, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Ook niet rechtermuis knop op bureaublad?

AMD/ATI catalyst kan je verkrijgen door op je bureaublad rechtermuis knop te klikken en Catalyst Control Center te selecteren.

Dat werkte inderdaad. Ik heb nu dit ingesteld:

mrdz0z.png

Ik neem aan dat dit ongeveer op hetzelfde neerkomt?

Ja idd ik kon geen screenshot hiervan maken aangezien ik alleen maar een AMD kaart heb zitte en die opties dus niet heb.

Merk je een verschil?

:thumb:

Jep, merk inderdaad een positief verschil, ja. Mijn spellen leken heel wazig voorheen en zijn nu haarscherp. Heel erg bedankt voor je hulp :)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan