• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee vragen in 1 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Hoop dat het mag maar ik heb nu twee vragen in 1 topic. :D

Ik heb zeg maar een database en nu wil ik dat de eerste kolom van mijn database op alfabetische volgorde komt te staan in Excel hoe pak ik dit aan ??

Dit zou ook moeten werken naardat ik een naam aan de lijst toevoeg.

Hoe kan ik in een bepaalde cel de datum van vandaag laten verschijnen ???

Let op ik ben een echte newbie die je alles letterlijk uit moet leggen. :)

Hoi,

1. Klik 'ergens' in je eerste kolom en klik hierna op de knop 'oplopend sorteren' in de standaardwerkbalk (de knop met A/Z erop.
2. Als je in de bedoelde cel steeds de actuele datum wilt zien, klik je in de cel en gebruik je de formule: =vandaag() . Letterlijk overtikken dus. Je krijgt nu w.s. datum én tijd te zien. Wil je dit wijzigen dat kies je menu: Opmaak > Celeigenschappen en kiest eén van de opties in de categorie 'Datum'.

Succes, Teun

Het automatisch rangschikken kan dit niet automatisch worden aangezet ???

Zodat Excel naardat ik een naam erbij zet en dat naar het invoeren Excel de naam ik alfabetische volgorde in de lijst zet ??

Datum werkt perfect. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vlgs mij niet standaard. Ik denk dat je dan met VBA aan de gang moet.
Maar hoe je het oplost weet ik niet .....

Teun

Wat is eigenlijk vba heb dat woord al een paar keer gezien en we wachten gewoon op iemand anders die wel een antwoord heeft op de vraag en misschien is er wel geen antwoord.:confused:

HOi,

Visual Basic for Applications is de programmeertal die in het MsOffice-pakket wordt gebruikt voor macro's en andere.

Selecteer met je muis onderstaande code en klk erop met de rechtermuisknop. Kies Copiëren

Klik met de rechtermuisknop op de bladnaam (onderin) en kies de optie 'Programmacode weergeven'

Kies Plakken (of de toetscombinatie Ctrl-V).
Sluit het codevenster en plaats een aantal namen onder elkaar vanaf cel A2.
Hij zou nu moeten sorteren.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
Range("A2:A256").Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Range("A2").Select
End Sub

Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan