@Thoralf : Je redenering en aangepaste formule's zijn consequent, maar de formule klopt gewoon niet. Dat blijkt als je wat gaat spelen met de waarden van hoeveel verbruik ieder pak levert èn verbruikt. Twee testjes:
1. Als je dat
allemaal op gelijke waarden brengt, laat ons zeggen alles op '30', dan moet je in theorie zowel voor de ontvanger als voor de zender overal de waarde 33% krijgen. Dat klopt bij jouw formule!
2. Als je daarna echter voor 1 pak de waarde voor verbruik op '1' zet, dan moet consequent het percentage voor dat pak:
Bij ontvanger: erg laag zijn en dus...
Bij zender: erg hoog zijn,
terwijl ze voor de andere twee paks:
Bij ontvanger: redelijk hoog moeten zijn (de rest gedeeld door 2) en...
Bij zender dus erg laag moeten zijn.
In het geval van jouw formule klopt dit niet, krijg je bij zender de verdeling 25,4% - 25,4% - 49,2%
Ik blijf het echter een hele aardige poging vinden, die in ieder geval al beter was dan mijn eigen pogingen, waarvoor dus dank!
@sylvester-ponte : Schitterend!! Je formule voor de percentage's voor de zender zijn, voor mijn leken-wiskundig-gevoel, gewoon briljant

De bovengenoemde testjes bevestigen de juistheid van je formule. Mijn dank is groot!!!
Je oplossing voor de aantallen klopt echter niet, omdat die geen rekening houdt met 'per'.
Dus:
Vraag 1 : OPGELOST !!! Waarvoor veel dank aan Thoralf voor zijn inzet en aan sylvester-ponte voor het aanreiken van de oplossing.
Vraag 2 : Nog een mysterie momenteel