Twee windowsversies

Status
Niet open voor verdere reacties.

wktee

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
5
Hallo,

Is het mogelijk om naast de XP Pro die ik als besturingssysteem heb, ook nog een andere windows te draaien? Het klinkt misschien stom, maar ik wil dit gewoon eens ervaren hoe het werkt. Welke windows raden jullie me dan aan? De laptop is niet geschikt voor Vista, dus het zal dan gaan om een oudere dan XP.

Dank jullie voor tips
 
Natuurlijk is dit mogelijk met een dual boot.
Maar even een opmerking, waarom terug naar een oudere Windows versie ?
Waarom dan niet eens een keer een Linux distributie uitproberen.
Dan heb je meteen een duidelijkere reden om eens een dualboot te hebben.

Ik weet zeker dat als je bijvoorbeeld Windows 98 ernaast hebt, hier nooit meer naar kijkt.
 
Ok, zal eens kijken naar linux..en eens kijken of er goede ervaringen mee te halen zijn. Ben volledig onbekend met linux..maar eens moet de eerste keer zijn.

Dank
 
Kijk wel uit met installen van een oudere windows , mijn ervaring is dat je dan problemen krijgt met de windows die er al op stond...
Meestal gaat van oud naar nieuwe wel goed maar van nieuw naar oud niet:confused:
 
Ik ben en fanantieke Win98 gebruiker omdat ik vind dat een computer van een gebruiker hoort te zijn
en niet van een administrator met een eigen hiéarchie aan subdokumenten, andere gebruikers en verwijderde bestandscontrole.

Ik heb WinXp via een dual boot naar m'n F schijf gezet (C:\Win98) en gevraagd bij de installatie om de bestuurssysytemen van win98 ongemoeid te laten.
Bij partitie heb ik er voor gekozen alleen de F schijf ntfc the partitioneren en de C schijf blijft Fat32.
Ik kan bij opstarten bepalen of ik Win98 of WinXp wil.

Dit heeft als voordeel dat ik toch onder c:\ prompt kan blijven werken, want WinXp komt gelijk met "cmd" afzetten.
Voordeel is alleen wanneer je de WinXp indeling niet zo apricieert.

:)
 
Ik begrijp wat je bedoelt , ik heb zelf ook lang vastgehouden aan het fat32 en DOS gebeuren..
Maar omdat je al XP heb draaien,gaat win98 niet lukken denk ik omdat win98 XP nog niet als een besturingssysteem herkend omdat het er toen nog niet was :cool::cool:
 
Hallo,

Is het mogelijk om naast de XP Pro die ik als besturingssysteem heb, ook nog een andere windows te draaien? Het klinkt misschien stom, maar ik wil dit gewoon eens ervaren hoe het werkt. Welke windows raden jullie me dan aan? De laptop is niet geschikt voor Vista, dus het zal dan gaan om een oudere dan XP.

Dank jullie voor tips


Kijk maar is naar deze uitgebreide info:thumb:
http://tiel.hcc-utrecht.nl/downloads/multiboot.pdf
 
Ik heb net het omgekeerde.
Ik heb nu 2 installaties erop staan, alleen 1 daarvan is eigenlijk zo goed als verwijderd.
Toch geeft hij bij het opstarten aan dat er 2 windows installatie's zijn en hij laat mij kiezen.

Weet iemand waar ik dit kan wijzigen? :)
 
Hoi,

Je kunt een gratis versie van easy bcd downloaden (ff googlen) en hier kun je de één van de 2 entry's weghalen! Appeltje eitje....;)
Daarna ff opnieuw opstarten en klaar is kees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan