twee XP pc's met crosskabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hoi,

Ik heb een pc beneden staan die internetverbinding via de kabel heeft.
Boven wil ik de pc verbinden met die van beneden met een crosskabel. Ik heb een usb omvormer op de beneden pc zodat ik twee netwerkverbindingen heb.

Als ik de wizard draai lukt het me zowiezo niet die twee met elkaar te verbinden, maar daarnaast kan ik daarna niet meer op internet.
Het maakt niet uit welke netwerk verbinding ik gebruik voor internet (@home) ik heb ze allebei gebprobeerd en ze werken (zonder die wizard bemoeinis) allebei.

Ik weet niet wat jij met een usb omvormer bedoeld?
maar als het een usb hub is dan gaat het daar niet mee werken.
Vertel eens hoe alles aangesloten is. en geef anders eens een merk en type van de omvormer.

omvormer

Als het goed is zou dat niet uit moeten maken welke het is.

Ik heb het erbij gekregen van Essent toen ik de modem kreeg om de aansluiting met essent te maken. Ik kan dus wel kiezen, ik gebruik bijvoorbeeld die usb Omvormer geheten Eminent voor mijn verbinding met internet. Daarmee hou ik de netwerkkaart beschikbaar om de crosskabel te verbinden met de andere computer, ook een pci fast ethernet netwerkkaart.

Laat ik anders gewoon het probleem in stapjes aanpakken. Het lukt me ook niet eens met de wizard de netwerk in stand te brengen.
De computer vinden elkaar niet.

kijk nu geef je alweer meer informatie.
jij hebt kabel van @home en gebruikt daar de usb aansluiting van van het motorola modem.
En dan via een netwerkkaart en crosskabel ga je naar een andere computer.
Begin er dan eens mee om op beide computers de firewall uittezetten.
deel op beide computers de harddisk en maak op beide computers een account met dezelfde naam en rechten.
nu zou je in principe een netwerk hebben.

Het duurde even voordat ik tijd had om alles te proberen, maar nu, op beide computers de firewall uitgezet, werkgroepnaam beide hetzelfde, opvolgende ip adressen, beide computers eenzelfde gebruiker aangemaakt (dit is toch niet case sensitive?) en de pc's zien elkaar niet.

Is er een manier dat ik kan controleren dat de kabel echt goed is?

via crosscanle het internet op heb je dan internetdelen wel ingeschakeld.
Vraag me niet hoe want ik werk met een router en straight cables.

Is het werkelijk zo moeilijk anders om twee pc's met elkaar te verbinden?
Ik sta een beetje op het punt van opgeven.
Ik kan me niet voorstellen wat ik verkeerd doe, het enige wat ik kan bedenken is dat de crosscabel misschien niet goed is, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren want je kunt geen crosscable op de modem aansluiten, toch??

Nee croskabel kun je niet testen tussen modem en pcdat moet straight zijn.
Makkelijke manier is na modem een switch te zetten en dan met twee straight kabels alles aan te sluiten.
Kun je wel de ip nummers van de computers opvragen?

Ik kan de ip nummer zelf instellen, maar bedoel je Pingen of zo? Daar heb ik geen ervaring mee.

De reden dat ik het zo wilde doen met de crosscable was met name om de kosten te drukken. Het maakt toch verder ook niet veel uit voor de netwerk? De principe moet toch gewoon hetzelfde zijn?

Crosscable

Hallo,
Ik heb hier 3 computers met crosscable's aan elkaar gelinkt (1 dient als server en is via een USB-modem met internet verbonden) en het werkt prima als volgt:
Update de driver voor je USB-modem. Ik heb geen Motorola maar bij mij was dat noodzakelijk.
Wijs een vast ip-adres toe; bijv. 192.168.0.1 voor de gateway( PC die met internet verbonden is) en 192.168.0.2 voor de andere.
De gateway moet onder Win XP draaien!
Zet de WinXP-CD in de gateway, klik op "andere taken uitvoeren" en dan op "Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen."
Voer de wizard zorgvuldig uit en doe daarna hetzelde op de tweede computer.
Klik op "Start" ; "uitvoeren"; typ "ipconfig/all" en kijk of de ip-adressen gevonden worden.("Pingen").
Normaliter heb ik nooit problemen op deze manier en werkt het probleemloos.
Succes, en vertel even of je kunt pingen !
Greetz,Harry.

Je hebt van @home een cc nummer gekregen.
Dit nummer zet je in de eerste computer in de tweede computer komt dan diezelfde naam met een B inplaats van een A heb je dat ookwel gedaan.

dus cc123456-A wordt dan cc123456-B op de tweede computer.

Sorry puppie, je hebt gelijk. Ik had even over het hoofd gezien dat Catetje kabelinternet heeft !
Greetz, Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan