tweede beeldscherm doet raar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjeLgames

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
hallo,

ik heb sins kort een tweede beeldscherm.
dit doet het nu al een paar weken goed :thumb:

totdat ik de stekker eruittrok toen ik mijn pc op een andere plaats ging zetten.
alles stond gewoon uit.

nu gaat beeldscherm 1 goed, maar beeldscherm 2 geeft in het begin aan:
VIDEO MODE NOT SUPPORTED.

als windows is opgestart, krijg ik het normale bureaublad erop, zoals het ervoor was, alleen nu staat ie er maar voor de helft op, en als ik mijn muis eroverheen haal, word het beeld heel erg raag vervormd ... :confused:

ik snap het niet, ik had dit hiervoor niet.

geprobeerd:
alles zodanig zetten dat ik nog maar 1 beeldscherm gebruik, en daarna proberen opnieuw in te stellen

en nog wel wat andere dingetjes zoals opstarten zonder usb apparaten, maar niet hielp tot nu toe :shocked:

kan iemand me hier alsjeblieft uithelpen, iemand met het zelfde probleem?????

Kaart: NVidia GeForce 9500
Beeldscherm 1 (goedwerkend) LG W2242S 22"
beeldscherm 2 (de vage) Samsung Syncmaster 171s 18"

bedankt!

groet Bart

ja, dat heb ik geprobeerd.
ik heb het via de pc software geprobeerd, en ik heb de ingangen omgewisseld achterin de pc op de videokaart, maar het is het beeldscherm zelf dat raar blijft doen.

zou het kunnen dat het beeldscherm zelf kapot is?
ik zit nu op school, maar misschien kan ik vanmiddag proberen om alleeen beeldscherm 2 (het rare beeldscherm) aan te sluiten, zou dat kunnen helpen of niet?

bedankt voor de reactie.

groet bart

Wat ook kan, is dat je een te hoge resolutie gebruikt die je beeldscherm niet ondersteunt.
Sluit de goede beeldscherm aan, zet de resolutie en de vernieuwingsfrequentie eens een stukje lager, sluit daarna de "vage" beeldscherm aan en kijk of die het dan beter doet..

Als die dan nog raar doet zou ik gaan twijfelen aan je beeldscherm of kabel..

oke, dat zal ik eens proberen :thumb:
je zult het vanavond wel horen, ben benieuwd
vernieuwingsfrequentie staat trouwens al op het laagst, 60Hz ofzo. bij allebei de beeldschermen.

dus eerst 1 beeldscherm en dan resolutie heel laag,
(maar dan klopt het beeld toch niet?)
en dan terwijl de pc aanstaat de tweede aansluiten en die resolutie ook heel laag?

bedankt, zal het proberen vanavond!

groet bart

Als jij bijvoorbeeld je resolutie van je videokaart hebt staan ergens rond de 1400x1300 ofzo, en je 1e goede beeldscherm kan dat wel aan, maar vervolgens je 2e 'vage' beeldscherm niet, dan krijg je vaak een ''input not supported'' melding.

Als het beeld niet goed klopt is niet erg, maar dan kun je ieder geval wel kijken of ie het dan wel beetje doet..

Je kunt nog een driver update doen http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us&ptid=1&psid=51&pid=0

maar waarom deed hij het dan voordat ik de stekker eruittrok wel ?

dat is wel raar...

groet bart

Dat is idd vreemd.
Controleer je connector anders even.
Misschien mis je een pinnetje, die los geschoten is ofzo.
Ander kabeltje..

ik heb inderdaad zitten "klooien" aan een stekkertje...
het stekkertje dat in het beeldscherm zit ....

nou... dat verbaasde me wel dat hij het na 10 keer los en vastdraaien nog niet deed, maar de elfde keer nadat ik wat tegen de pinnetjes had zitten duwen wel deed ...

dus dit onderwerp is gesloten, sorry dat ik er niet eerder aan heb gedacht.
bedankt voor de reacties!

groet Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan