Tweede beeldscherm geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Op mijn desktop PC (HP, 64 bits) had ik Windows 7 Professional in het Engels. Een grafische kaart van op Matrox (Millennium G550 LP PCIe) systeem zorgde ervoor dat ik op twee beeldschermen beeld had. Aan de uitgang van deze kaart zit een kabel die zich splitst naar 2 monitoren.

Nu was ik het Engels beu en installeerde Windows 7 Enterprise met SP1. De driver van de kaart weer geinstalleerd en op exact dezelfde wijze aangesloten op de 2 monitoren. De vorige keer geinstalleerde hotfix (KB980731) weer opgehaald, maar die was schijnbaar niet meer nodig omdat ik SP1 had, denk ik.

Nu krijg ik maar op 1 monitor beeld en bij de beeldresolutie-instellingen zie ik ook maar 1 scherm afgebeeld; kan daar dus niet uitbreiden.
Als ik aan de genoemde kabel de monitoren wissel, dan doet de andere het. Bij het aanzetten van de PC, worden beide monitoren "wakker', maar de ene geeft meteen weer aan dat hij geen signaal krijgt en zegt "going to sleep".

Bij de beeldschermadapters krijg ik de mededeling dat de adapter prima werkt....

Iemand een idee hoe ik het tweede scherm aan de praat krijg. Wordt er nu een beetje moedeloos van...

In de bios even kijken naar de grafische instellingen.
Update de bios driver even.

Als je rechtermuisknop op je bureaublad doet, en dan schermresolutie. Krijg je dan wel meerdere beeldschermen te zien?

Bedankt voor je reactie, Kevin.
Ik heb een flink aantal drivers gedownload en Windows updates geïnstalleerd en opeens kreeg ik het tweede scherm te zien.
Het probleem is dus opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan