Tweede beeldscherm niet herkent, maar dupliceert wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Beste mensen die mij hopelijk kunnen helpen,

Ik heb mijn beide beeldschermen aangesloten op mijn videokaart, dit lukte uiteindelijk met een aantal connectors. Beide schermen gaan aan tijdens het opstarten van de computer.
Het probleem is echter dat op beide schermen precies hetzelfde wordt weergegeven. Ik wil graag het scherm uitbreiden zodat ik programma's kan slepen naar de verschillende monitoren.
In het configuratiescherm detecteert de PC (Windows 7) het tweede scherm niet. Als ik op de knop identificeren klik, verschijnt er op beide schermen een grote 1.
Wat moet ik doen om het tweede scherm ook daadwerkelijk als tweede scherm te kunnen gebruiken? Zodat het beeld 'verlengt' wordt.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Groet,
De wanhopige Menno

Tsja, van belang is HOE je nu alles hebt verbonden (welke verloopstukken, op welke uitgang van je grafische kaart etc.) Ook zou het handig zijn dat je vermeld type+merk grafische kaart.
Ik krijg sterk het idee dat je nu een soort splitter gebruikt, dus (uiteindelijk) maar 1 uitgang van je grafische kaart. En ja, in dat geval krijg je natuurlijk op beide monitoren hetzelfde te zien (en ook niet aan te passen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Videokaart: MSI R7750-PMD1GD5/OC
Een medewerker van een computerzaak heeft mij geholpen met de verloopstukjes: de DVI-aansluiting op de videokaart is met een verloopstukje een VGA-aansluiting waarin het ene beeldscerm op aan is gesloten. De HDMI-aansluiting op de videokaart is aangesloten op een HDMI-kabel die in het andere scherm is geplugd aan de hand van een verloopstukje van HDMI naar DVI, het beeldscherm heeft een DVI-aansluiting.

Beide schermen zijn dus aangesloten op dezelfde videokaart, maar niet in dezelfde ingang.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt ;)

Geef eens een schermafdruk van Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) met zowel Monitoren als Beeldschermadapters opengeklapt.
Overigens is de DVI aansluiting dual link, dus had je daarop met een een speciale DVI splitter twee monitoren kunnen aansluiten (verder onafhankelijk van elkaar)
Dual-link DVI-I x 1
DisplayPort x 1 (version 1.2)
HDMI x 1 (version 1.4a)

Voor de andere lezers: Handleiding/specs etc.: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer.JPG

Een DVI-splitter had denk ik niet gewerkt, omdat de ene monitor zowel een VGA- als een DVI-aansluiting heeft en het andere beeldscherm alleen een VGA-aansluiting. Wellicht zou het met het verloopstukje VGA -> DVO wel werken?

Laatst bewerkt:
Dan wordt het hoog tijd dat je de juiste driver gaat installeren (zodat "Standard VGA adapter" wordt vervangen door de juiste grafische adapter(s)). Zie deze link (kies de juiste Windows versie uit het pull-down menu onder "Select").

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan