Tweede beeldscherm zonder problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi,

Kan ik zonder problemen een tweede monitor erbij plaatsen onder Windows7? Gaat dat ook met XP? Ik heb een Dual boot configuratie. Mijn videokaart is een ATI Radeon 2600 met 256 Mb. Er zitten inderdaad twee DVI uitgangen op. Kan ik dan heel makkelijk bepaalde vensters die ik op een andere monitor wil hebben simpel verslepen met de muis van de ene naar de andere monitor? Of moet ik daar allerlei ingewikkelde software voor downloaden waar ik dagen mee bezig ben om dat werkend te krijgen :evil:;)

Is het verstandig om eenzelfde monitor erbij te kopen of maakt dat niet uit? Ik heb nu een IIyama ProLite E2407HDS.

Graag uw reactie.

Groeten,
Zatopek
 
Gewoon doen!

Je merkt wel of het kan en uiteindelijk kan je er losse of gekoppelde desktops van maken! :D
 
@ Mr.Friendly,

Beetje onzinnig antwoordt. De vraagsteller koopt een scherm, blijkt het niet te kunnen. Jammer van de uitgave?:rolleyes:


@ Zatopek,

Die kaart moet het kunnen ondersteunen met Windows xp als met Windows7. Je zal bij je videokaart instellingen wel moeten instellen, dat het bureaublad uitgebreid moet worden naar de tweede monitor.
 
Gewoon doen!

Je merkt wel of het kan en uiteindelijk kan je er losse of gekoppelde desktops van maken! :D
En jij bent "senior member" :mad: Wat een stomme en nietszeggende reactie.

@ Crash : alvast bedankt voor je reactie. Is het verder makkelijk toe te wijzen en is het beter om een zelfde type monitor aan te schaffen of maakt dat niet uit.
 
De titel "Senior member" zegt niets over de kennis die iemand heeft. Is puur een titel, die naar aanleiding van je hoeveelheid geplaatste berichten gemaakt wordt.Zie voor meer info de volgende link+
6http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/103266-Status-en-plaatje-onder-je-naam


Als je met twee schermen gaat werken gaat de voorkeur uit naar twee identiek schermen. Het werkt gewoon het prettigste. Verschillende schermen kan wel, maar je zit dan ook vaak met verschillende resoluties.

Hier heb je wat uitleg over het instellen;
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/dualmonitor.aspx

Werk zelf al een paar jaar met twee Samsung 22 inch monitoren en wil niet meer naar 1 monitor terug.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen alle soorten schermen zijn. Als je videokaart de resolutie aan kan is het verder geen probleem. Heb hier een 15 inch (zo'n vierkante) en een LG 22 inch breed op dezelfde kaart.

Ben het wel een beetje met mr. Friendly eens. Als je al een tweede monitor hebt gewoon inpluggen en zien wat er gebeurt. Grootste kans is op het zelfde beeld op beide monitoren. Rechtsklikken op het bureablad, aan persoonlijk voorkeuren aanpassen of eigenschappen (Vista/XP) en dan Beeldscherminstelling. Hier het bureuablad uitbreiden en aangeven wat het hoofdbeeldscherm is. Beide monitors zijn in beeld en als ze verkeerd om staan dan kun of de stekker wisselen (brute methode) of simpel een van de twee naar de andere kant schuiven op het beeldscherm.

Succes
Ron
 
Ben het wel een beetje met mr. Friendly eens. n
De TS vraagt of het verstandig is een tweede monitor aan te schaffen, ik kan het dan onmogelijk met de eerder geplaatste opmerking eens zijn. Eerst geld uitgeven en dan maar gokken of het werkt. In mijn ogen een nutteloos advies.
 
De TS vraagt of het verstandig is een tweede monitor aan te schaffen, ik kan het dan onmogelijk met de eerder geplaatste opmerking eens zijn. Eerst geld uitgeven en dan maar gokken of het werkt. In mijn ogen een nutteloos advies.

Crash, als je quote dan ook graag de HELE quote:

Ben het wel een beetje met mr. Friendly eens. Als je al een tweede monitor hebt

Ron
 
Nee, dat deed ik expres niet, want het ging niet om jou opmerking.;)

Back ontopic maar weer.:p
 
De titel "Senior member" zegt niets over de kennis die iemand heeft. Is puur een titel, die naar aanleiding van je hoeveelheid geplaatste berichten gemaakt wordt.Zie voor meer info de volgende link+
6http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/103266-Status-en-plaatje-onder-je-naam

Dat is me allemaal bekend, ik zit wel vaker op fora. Neemt niet weg dat ik van iemand die al redelijk wat berichten heeft geplaatst dergelijke onzin niet verwacht. Wel van een puber die het niveau ballenbak nog niet is ontstegen......

Als je met twee schermen gaat werken gaat de voorkeur uit naar twee identiek schermen. Het werkt gewoon het prettigste. Verschillende schermen kan wel, maar je zit dan ook vaak met verschillende resoluties.

Hier heb je wat uitleg over het instellen;
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/dualmonitor.aspx

Werk zelf al een paar jaar met twee Samsung 22 inch monitoren en wil niet meer naar 1 monitor terug.
Bedankt man, doe er mijn voordeel mee.
 
Ik heb nu een tweede monitor aangesloten en de tweede monitor word ook weergegeven. Een bureaublad zonder pictogrammen. In ATI catalist ziet hij de tweede monitor ook en ik kan in tegenstelling tot een eerder bericht nu ook vensters verslepen maar alleen naar rechts toe..................

Mijn tweede monitor waar ik vensters naar toe wil verslepen staat links van mijn hoofdmonitor. Ik vind het vervelend om dan vensters naar rechts te moeten verslepen terwijl het doelscherm links van mij staat.................. Is daar wat aan te doen? Ik heb de kabels naar mijn twee uitgangen van de videokaart al omgewisseld maar geen suc6.

Wie weet raad?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan