Tweede besturingssysteem start telkens opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardg

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Berichten
33
Kennissen hebben twee maal een besturingssysteem geinstalleerd. XPhome op de c schijf, XPPro op de D schijf.

Ik kan netjes kiezen, welke ik wil starten.

Echter, sinds eergisteren, loopt XPhome niet meer. Wanneer ik home kies, start Windows op, maar start even later weer net zo vrolijk op. Het maakt niet uit in welke modus ik opstart.

Ik heb het systeem online laten scannen op virussen met housecall, maar deze vindt niets. Als ik echter op de C schijf (XPhome) kijk, zie ik GEEN system32 map meer.
Dit zou wat mij betreft op een virus kunnen duiden (heb ik zelf al een keer gehad).

Wie kan mij helpen en als ik home opnieuw wil installeren als tweede systeem, hoe kan ik dat het slimste doen?

Groet
Richard
 
Geplaatst door Richardg
Kennissen hebben twee maal een besturingssysteem geinstalleerd. XPhome op de c schijf, XPPro op de D schijf.

Ik kan netjes kiezen, welke ik wil starten.

Echter, sinds eergisteren, loopt XPhome niet meer. Wanneer ik home kies, start Windows op, maar start even later weer net zo vrolijk op. Het maakt niet uit in welke modus ik opstart.

Ik heb het systeem online laten scannen op virussen met housecall, maar deze vindt niets. Als ik echter op de C schijf (XPhome) kijk, zie ik GEEN system32 map meer.
Dit zou wat mij betreft op een virus kunnen duiden (heb ik zelf al een keer gehad).

Wie kan mij helpen en als ik home opnieuw wil installeren als tweede systeem, hoe kan ik dat het slimste doen?

Groet
Richard

Dat onderstreepste stukje snap ik niet helemaal :)


Als je XP-home er opnieuw op wil zetten, dan kan je het beste eerst de bestanden van de schijf, waar XP Home op staat, eraf halen en op de andere schijf zetten als back-up.
Dan doe je de Windows installatieCD erin, draai je de Setup en installeer je het op de schijf.
De Setup formatteert automatisch de schijf die jij aangeeft welke hij moet formatteren.
 
ALs ik voor Pro kies, loopt het systeem door en krijg ik het bureaublad van XPpro te zien, indien ik home kies, begint de PC na een aantal seconden opnieuw (herstarten). ik blijf het zwarte scherm zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan