Hoi!
Ik zit met een probleem.( Ik ben nogal een computerleek!)
Ik heb net ADSL via Het Net. Ik heb een vaste modem: speedtouch. Mijn computer is er al op aangesloten en internet doet het prima.
Mijn vriend wil graag met zijn computer ook internetten. Hij heeft een eigen kabel die goed aangesloten is op de modem en zijn computer. We hebben met de kpncdrom installlatie gestart maar hij detecteert de modem op geen enkele manier.
Als hij het kabeltje lostrekt komt er echter wel in beeld te staan dat zijn lanverbinding is verbroken.
We hebben met hulp van iemnad van het net met de ipadres lopen te veranderen e.d. maar het werkt nog steeds niet. Bij netwerkinstellingen in de configuratiescherm staat er echter nu eindelijkw el dat er verbinding is.
Hoe krijgen we inetrnet bij hem aan de praat?
AANVULLING: Modem: Speedtouch 546 v6
Het Net abonnement, analoog, 1,5 mb snelheid
splitter =/- 2m van modem en 6 m van telefoonstopcontact
statuslampjes modem power, ethernet, dsl, internet (allemaal groen)
windows xp, geen updates
Ik zit met een probleem.( Ik ben nogal een computerleek!)
Ik heb net ADSL via Het Net. Ik heb een vaste modem: speedtouch. Mijn computer is er al op aangesloten en internet doet het prima.
Mijn vriend wil graag met zijn computer ook internetten. Hij heeft een eigen kabel die goed aangesloten is op de modem en zijn computer. We hebben met de kpncdrom installlatie gestart maar hij detecteert de modem op geen enkele manier.
Als hij het kabeltje lostrekt komt er echter wel in beeld te staan dat zijn lanverbinding is verbroken.
We hebben met hulp van iemnad van het net met de ipadres lopen te veranderen e.d. maar het werkt nog steeds niet. Bij netwerkinstellingen in de configuratiescherm staat er echter nu eindelijkw el dat er verbinding is.
Hoe krijgen we inetrnet bij hem aan de praat?
AANVULLING: Modem: Speedtouch 546 v6
Het Net abonnement, analoog, 1,5 mb snelheid
splitter =/- 2m van modem en 6 m van telefoonstopcontact
statuslampjes modem power, ethernet, dsl, internet (allemaal groen)
windows xp, geen updates
Laatst bewerkt door een moderator: