tweede grafische kaart verstandig of niet (SLI)

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje1982

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
8
hallo allemaal

ik heb een vraag ik wou een tweede grafischekaart in me pc zetten is dit verstandig om te doen en hoeveel winst haal ik er dan uit de kaart die ik heb is dan de zelfde als die ik er als tweede in wil zetten dit is de kaart die ik heb en wil

MSI NX8800 GTS Overclocked


Aansluiting PCIe x16


Stroomaansluiting
1 x 6-pin (PCie)
Max. verbruik ca. 102 Watt (bij volledige belasting)


Grafische chip
Type NVIDIA GeForce 8800 GTS
Snelheid 575 MHz
Shader Model 4.0
Full Screen Anti Aliasing tot 8 x
Anisotropische filtering tot 16 x
DirectX Versie 10
OpenGL Versie 2.0


Geheugen
Capaciteit 320 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1700 MHz
Interface 320 bit


RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz


Resoluties
1024x768x32Bit 240 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz (Dual Link)

alvast bedank voor de hulp

mvg patrick
 
Als je moederbord SLI ondersteund worden de grafische prestaties met een extra kaart bijna verdubbeld........

Hoeveel Watt is je voeding....? Ook iets om rekening mee te houden met een extra kaart.;)
 
Ik zou er wel een 2de inzetten als je moederbord het aan kan.
Ik ga zelf dat namelijk ook doen. moet een topkwaliteit zijn als je er 2 in hebt in plaats van 1.
Check wel ff je aantal watt zoals mijn voorganger al zei. Anders vallen er straks onderdelen uit doordat ze te weinig stroom krijgen.
 
Ik zou er wel een 2de inzetten als je moederbord het aan kan.
Ik ga zelf dat namelijk ook doen. moet een topkwaliteit zijn als je er 2 in hebt in plaats van 1.
Check wel ff je aantal watt zoals mijn voorganger al zei. Anders vallen er straks onderdelen uit doordat ze te weinig stroom krijgen.




er zit een 620 watt voeding in en de processor die er in zit iz een amd x2 6000

zal dat voldoende zijn dan
 
maar is het dan echt waar dat het bijn twee keer zoveel sneller en beter is
 
Het zal niet zo zijn dat je opeens op 200% draait.
Dacht dat je iets van 175% of zo wel moet halen. Dit zorgt alsnog vooreen geweldige actie.
Ik vind het zeker de moeite waard.
 
Dit hangt meer af van de crossfire/sli ondersteuning die in de software zit. Theoretisch is een verdubbeling mogelijk, maar er zijn ook spellen waarin een crossfire/sli opstelling nog geen 25% winst behaald. Dit zou in de toekomst verbeterd moeten worden, maar er is dus geen garantie voor een bepaalde snelheidswinst per spel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan