Tweede harddisk in pc plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Ik wil een tweede harddisk in mijn pc plaatsen,hoe kan ik dat het beste doen?
De ide kabel van de hd die er nu inzit heeft nog een stekker vrij,en hoe krijg ik stroom op de tweede hd?
In bios is prim slave nog vrij,moet daar de tweede hd op?

Hoi,

Je kunt die tweede schijf gewoon aansluiten op de 'tweede stekker' die op die platte kabel zit.
Je vindt in de kast waarschijnlijk ook nog zo'n zelfde voedingsstekker die ook op de eerste harde schijf zit. Kan niet missen.
Twee zaken zijn belangrijk:

1. Koop een IDE harddisk en geen S-ATA want die stekker past niet
2. Zorg dat de tweede schijf op 'Slave' staat of op 'CS' ofwel cabel selected. Laat dit laatste desnoods in de zaak waar je de schijf koopt nakijken als je dat als problematisch ervaart.

Hoi,

Je kunt die tweede schijf gewoon aansluiten op de 'tweede stekker' die op die platte kabel zit.
Je vindt in de kast waarschijnlijk ook nog zo'n zelfde voedingsstekker die ook op de eerste harde schijf zit. Kan niet missen.
Twee zaken zijn belangrijk:

1. Koop een IDE harddisk en geen S-ATA want die stekker past niet
2. Zorg dat de tweede schijf op 'Slave' staat of op 'CS' ofwel cabel selected. Laat dit laatste desnoods in de zaak waar je de schijf koopt nakijken als je dat als problematisch ervaart.

Ik heb al een tweede ide hd een vriend had er nog een over,voeding stekker zit ook nog in de kast dus dat is geen probleem.

Deze hd was bij hem de master ik zie er een afbeelding opstaan met inderdaad ,
ds master
cs enabled
cap limit
en ds (slave) or spare

tussen de ide aansluiting en stroomaansluiting zit nog een aansluiting met 4 dubbele pootjes?

... ja, maar daar hoef je verder niks mee

Okee dacht dat ik aan de HD zelf ook iets moest veranderen/instellen?

Dus ide en stroomstekker erin de schijf in bios op prim slave en dan moet het werken,zal het proberen.

Ligt eraan wat er op staat.
Anders opnieuw formateren.

Dat is de jumper ,die je zelf al aan gaf. Master-slave.
Oke. goed gedaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan