Tweede harde schijf erbij, maar gegevens kloppen niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hallo,

ik heb de volgende harde schijf gekocht:

Deskstar 7K250 (160 GB)
-8,5/8192/7200
-U-100 IDE

Nu is hij geinstalleerd, heb ik hem gedetecteerd in me Bios maar hij geeft maar 136 gig aan ipv 160.
Verder Fdisk opgestart om partities te maken maar die geeft aan dat er maar 65 gig vrije ruimte is....:8-0:

wat doe ik fout

Geef de specs van je mobo (moederbord) eens op, kunnen wij eens kijken hoeveel gig hij aan kan wat hd's betreft.

Ik heb een Epox EP-8KHA+ moederbord
AMD 1800+ (1,44Ghz)
512 MB RAM
Ik draai op WIN98 Nederlands

Snap het niet meer, de jumpertjes zitten goed (stond op slave 1 device, nu zijn ze eruit) maar met beide standen geeft de BIOS en FDISK hetzelfde aan.

Op me moederbord staan Primary me eerste harde schijf (Master) en als Slave staat dus me nieuwe harde schijf.

Secondary staan me cd/dvd(master) en brander (slave)

Laatst bewerkt:
Heb je de de cap-limit wel weggehaald? (jumpertje achterop de hd)

Misschien dat je BIOS tot 130gig gaat. Soms helpt een BIOS-update in dit geval wel es.

Geplaatst door Muurhond
Heb je de de cap-limit wel weggehaald? (jumpertje achterop de hd)

Misschien dat je BIOS tot 130gig gaat. Soms helpt een BIOS-update in dit geval wel es.

Ja maar hij geeft 136 gig aan in de bios, + FDISK geeft 65 Gig aan.
Ook al zo raar..

Hoe kan ik me Bios updaten?

130 gig in het bios en de helft onder fdisk. Weet je zeker dat je maar 1 partitie hebt en geen twee van ieder 65 gig. Bios Flashen is link, het kan wel (via website fabrikant) maar gaat het mis dan kan je het schudden en je mobo in het ergste geval weggooien.
Vraagje: ben je ook van plan om xp te installeren. Trouwens fdisk is niet altijd even secuur met bits en bytes.

Geplaatst door raymond-hubertu
130 gig in het bios en de helft onder fdisk. Weet je zeker dat je maar 1 partitie hebt en geen twee van ieder 65 gig. Bios Flashen is link, het kan wel (via website fabrikant) maar gaat het mis dan kan je het schudden en je mobo in het ergste geval weggooien.
Vraagje: ben je ook van plan om xp te installeren. Trouwens fdisk is niet altijd even secuur met bits en bytes.

@muurhond: ik heb het gedownload, hier geeft hij 131 mb aan (verder ken ik er niks mee)

Raymond... het is er maar 1 ja van ong 131 gig dat word aangegeven. Bij Gdisk en Part. Magic. (Bios geeft 136 aan)

Me bios updaten laat ik dus maar hangen en nee ben niet van plan Win xp erop te zetten...

iemand verder nog tips wat ik kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan